Metallica – tagning 2!

hetfieldOkej kids!

Då var det dags att göra ett nytt försök att se Hetfield & Co spela live i Globen (eller som den numera heter; “Ericsson Globe Arena” – OMFG!)
Givetvis vore det helt vansinnigt att ännu en gång ställa in konserten, och låta redan hårt prövade fans vända i dörren en gång till (i vilket fall jag förutspår ett nytt Montreal*) – men jag måste erkänna att jag kommer vara om inte vara förberedd på så åtminstone på min vakt inför ännu ett “fiasko”.

Det har utlovats en kompensation i form av möjlighet att gratis ladda ner en mp3 av den stundande livekonserten på Metallicas hemsida, något som såklart skall tagas emot med öppna armar.

Tack så mycket! Det blir första livespelningen från Sverige jag har som inte är A) en svindålig bootleginspelning, B) en apigt dyr pirat-cd eller C) A+B!

*)

Och har man sett det där så vill man ju självklart se själva grejen – och jag måste ju medge att det är något kusligt bekant över ordvalen, tonläget och hela grejen som Lars Ulrich framför till publiken i slutet av nedanstående klipp…😉

Planet lyfter om lite mer än två timmar och vi kommer spendera helgen hemma hos Sys och hennes pojkvän i deras supertjusiga lägenhet i Solna.
Det har utlovats god mat, gott vin och Buzz/SingStar – samt shoppingGalore och promenader i Haga Parken (okej, det sistnämnda har inte utlovats, men det tänker jag förutsätta!).

Konserten är först på måndag, och jag ska i möjligaste mån försöka detaljrecensera den här i bloggen.
Men eftersom jag jobbar direkt på tisdag när vi kommer hem så lär nåt mer utförligt om eventet dröja tills åtminstone onsdag. Jag hoppas att ni alla överlever.

Känner mig redan laddad!

METALLICA BEJBI!

I GLOBEN BEJBI!!

ROCK N’ ROLL BEJBI!!!

metallica-live

One thought on “Metallica – tagning 2!

Leave a Reply

