+/- 950:-

Som jag skrev tidigare så köpte jag ett par skor då jag förra helgen var i Stockholm.
Skor som jag tog med hem, provade i en hel timme (inne i lägenheten) och som jag nu tagit med tillbaka ner till hufvudstaden för att lämna tillbaka.
Skorna var ett par Five Fingers av märket Vibram, deras Classic modell – en mycket hyllad sko, som säkert passar kanonbra till det stora flertalet människor…men mina tår är för långa och för krokiga och alldeles för vana vid att vara tätt ihoptryckta för att den skulle passa mig.

Jag fick, efter lite besvär, på mig skorna och hade dem som sagt på i närmare en timme.
Sittande i soffan enbart! -Jag var alltså inte ens uppe och gick runt med dem särskilt mycket.
Mina tår svarade med att efter bara en dryg halvtimme domna bort, och då jag efter ytterligare en halvtimme tog av mig skorna kände jag dem inte alls!

Beslutade där och då att jag med största sannolikhet inte kommer kunna gå runt i dem någon längre stund innan mina tår helt förkolnas och ramlar av. Packade ihop skorna, med prassligt iläggspapper och allt, stoppade dem i dess medföljande kartong, lade dem i Naturkompanietpåsen som jag fått dem i och stoppade ner kvittot.
Tillbaka till butiken skall de, och tillbaka till min plånbok skall de 950 kronorna jag betalade för dem.

Tog inget foto på skorna under den korta stund jag hade dem på mig, så ni får hålla till godo med en mer officiell bild på dem, plockad från nätet:

fivefingers

Ja, det ÄR faktiskt skor, jag lovar…

2 thoughts on “+/- 950:-

  1. STORT TACK för drink, öl och vin som skorna “förvandlades” till – och STOR TACK för supergod middag igår!!!! (det receptet ska vi “knycka” och göra själva någon gång:))

    Det har varit så otrlogt mysigt och jättetrevligt att få ha er hemma hos oss under en långweekend. TACK för superdupertrevligt sällskap!!!!!!!!!!!

    Det blir garanterat en “favorit i repris” (och helt GIVET blir det drinkar, grill & mys på balkongen i sommar någon kväll när ni är nere.

    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMIS!!!!!!!!!!!!!!
    /LittleSis

Leave a Reply

