Gräsänkling! (= filmhyra)

Inger har nu gett sig iväg till Piteå, där hon skall hålla en presentation inför en massa människor, äta massa god mat, kolla nån rolig show, bada bubbelpool samt emottaga en utmärkelse för att hon är världens bästa telefonist (eller nåt åt det hållet).

Jag…har hyrt film!

Tre filmer blidde det (hittills, har inte bestämt mig för ifall jag kanske ska hyra ännu fler).
Såg den ena av dem igår; My name is Bruce – regisserad av-, producerad av- samt starring: Bruce Campbell… Ni vet, the one and only.🙂

Den var egentligen ganska usel, men Campbell spelar sig själv med sån fantastisk självdistans och självironi att man helt enkelt inte kan låta bli att gilla filmen!

Har två filmer kvar att se.
Saw V (en film jag hyrde bara för att jag sett de andra fyra – vilka inte imponerade på mig på något annat sätt än att jag då och då tänkte “holy sh*t, får man verkligen visa sånt här!?” – och ja, en sjätte del i denna till synes ändlösa tortyrfilmsserie planeras ha premiär i oktober i år) samt The day the earth stood still, som min kära sambo ratar pga att Keanu Reeves är med i den – men som jag känner att jag vill se; delvis just för att Keanu Reeves är med i den (ja, jag erkänner, jag har en soft spot för Ted Theodore Logan Esq!).

Kommer, min vana trogen, kolla film och äta hämtmat* medan min sambo är borta.
Kanske varierar med lite PlayStation, och kanske till och med ger mig ut i det vackra vädret en sväng… Men i övrigt så lär jag finnas här.
Så; you know where to find me!🙂

(* – dagens lunch blir dock hemlagad mat; wokad kyckling med morötter, vitkål, ingefära och vitlök + nudlar…eller nåt sånt).

Leave a Reply

