Snabbt jobbat!

Tidsförloppet lyder som följer:

19/5, kl.08.00
 -Upptäcker att min cykel blivit stulen.

19/5, kl.08.57
 -Polisanmäler stölden via internet.

19/5, kl.09.22
 -Anmäler stölden, via internet, till försäkringsbolaget.

19/5, kl.15.11
 -Låter ICA Maxis kassörska dra 3.299 kronor från mitt konto och kliver sedan ut därifrån med min nya cykel! (Jag kände inte för att vänta och därmed låta Ultra – Umeå Lokaltrafik – ta pengar ifrån mig bara för att jag inte fått tummen ur och köpt mig en ny cykel).

Klicka på bilden och berätta för mig hur snygg den är! 🙂

Nycykeln

20/5, kl.12.58
 -Får ett mail från Mikael Eklund på Trygg Hansa, han meddelar att min ersättning – minus självrisk och åldersavdrag (på cykeln, inte mig) blir 1.250 kronor. Dessa pengar kommer, enligt herr Eklund, sättas in på mitt konto inom fem dagar.
Snabbt jobbat!

¤ ¤ ¤

En annan sak som det jobbats snabbt med är hyreshuset på Ålidhem, där det brann i julas. Av det faktiskt ganska stora huset (se rykande bilder från juldagen HÄR) finns det numera bara en liten kloss kvar – och med tanke på hastigheten med vilket allt rivits så finns, i skrivande stund, säkert inte ens den kvar!

Ålidhemsbranden aftermath

3 thoughts on “Snabbt jobbat!

  1. Tycker cykeln ser snarlik ut. 🙂 Skönt att det ordnade sig iaf så de prishöjande tidtabellsreducerande jävlarna inte tjänar på det. Det är säkert de som har snott den förresten, kolla upp det.

    Jag såg rivningsklossen i förrgår kväll och då såg den ut sådär, med vattenbesprutning och allt. Tänkte cykla förbi igår också men då hade jag med mig en hund som inte gillade temperaturen utan ville hellre hitta skugga att slappa i. 😉

  2. Pingback: Daniels webblogg » Crap shack

Leave a Reply

