Greetings y’all 2 – The search for knowledge

Var ju saklart sa pass sent ute med att klicka pa “Publicera” nar jag satt pa biblioteket och skrev forra bloggen att tiden hann ga (och skarmen slacktes ned) ut medan jag vantade pa att se ifall texten lagts ut, sa nu sitter jag pa ett intenetcafe istallet, med obegransad tid till mitt forfogande.🙂

Sa, vad kan jag gora nu annat an att beratta lite om vad som skett de senaste dagarna…

Vi akte i mandags morse, med all satans packning!
Tre inte jattejobbiga men inte superskoj flygresor senare var vi antligen framme.
Reseledarna (las: rullstolsfolket) hade saklart inte kollat upp nagonting alls sa det visade sig att lagenhetshotellet vi hamnat pa lag ett par kilometer utanfor city.
Inga problem om man kan ga/hoppa/springa som vem som helst.
Betydligt varre om man sitter nast intill ororlig (med NOLL balstabilitet) i en rullstol som maste koras av nagon annan.

Naja, vi har akt lite taxi, men aven nastlat oss pa bussarna.
Men framfro allt har vi vandrat.
Promenerat, lunkat och VANDRAT annu mer!
Gata upp och gata ner.

Vi har hunnit med en hel del.
Bland annat ett besok pa Old Jameson’s Distillery (dar jag provade pa den Irlandska specialgroggen Jamesons och tranbarsjuice, MYCKET GOTT!) samt ett besok pa Guinness Storehouse, som egentligen bara var en enda stor reklampelare for Guinness – vilket var lite trist.
Igar atervande vi till Jameson’s Distillery, for att fira Susanne’s (rullstolsperson #2) fodelsedag. Detta skedde med en trerattersmiddag med underhallning dartill! Typisk Irlandsk pubunderhallning (modell mycket bra) med Riverdansare som hoppade in da och da och imponerade stort!

Har saval foton som filmklipp som kommer petas ut har sa fort jag kommit hem och har en stund over.

Stefan ar pa Nationalmuseumerna idag, far se vad morgondagen bjuder pa – da jag jobbar ensam hela dagen.
Pa sondag blir det i alla fall troligtvis Dublin Zoo pa dagen.
Pa kvallen vilar vi infor en TIDIG uppstigning mandag morgon – hemresedagen!

Nej, nu orkar jag inte sitta har mer.

*klick*

2 thoughts on “Greetings y’all 2 – The search for knowledge

  1. Kul att få lite rapport. Hoppas du klarar ryggen med tanek på bla hemresan och packning och allt! Lät mysigt att sitta i solen med en pint!

  2. AHA!!!! Jameson och TRANBÄRSJUICE!!!🙂

    Det låter ju faktiskt som något du med största sannolikhet kan komma att bli bjuden på nästa gång du/ni kommer till “Guesthouse Haga”😉

    Kramispårej!!!!!!!!!

Leave a Reply

