Mobilder å sånt…

Rensade mobilen från foton, och insåg att jag faktiskt tagit några bilder med den i Dublin. De flesta av dem var skräp, men ett par var lite roliga…

Som till exempel bilden på kebabhaket med världens fyndigaste namn, hittas – för den som är intresserad – i Temple Bar området:

Abrakebabra

¤ ¤ ¤

Lyckades även fånga självpimpning – modell FULT – på bild:

Selfpimping

¤ ¤ ¤

Andra bilder som inte trängdes på mitt 1G minneskort var ett par från Coop.
Först en på Grilstads (ja, med ett “L”) så kallade Jubelsalami. Men med tanke på att de två förpackningarna har samma utgångsdatum så tror jag inte att innehållet i den vänstra är särskilt mycket att jubla över…

Salami_modell misstänkt

¤ ¤ ¤

Sedan en på en såndär fabulös skylt igen. Stor och officiell. Love it!

VEGATARISKT på Coop

¤ ¤ ¤

Sist men inte minst så fick jag ett sms av min gumma imorse:

Om du vaknar av det här, förlåt. Men det fanns massor av stora flaskor i vårat soprum. I kärlet för plast…

 Jag var redan vaken, så jag pallrade mig ut – tog med returpapper och en påse trasiga glödlampor för att vara extra effektiv – och nej, hon hade fel. Det fanns inte “massor”. Det fanns fyra färdigpackade, sprängfyllda kassar!

 Visst, man kan fnysa åt sopletande – men när nedanstående ligger färdigpackat, klart för avhämtning, då är man en idiot om man inte tar det!
För den som inte orkar räkna; 97,50:- är fyndet värt – och eftersom det inte tog mig mer än sammanlagt två minuter att gå fram och tillbaka till soprummet, så gör det en riktigt ordentligt schysst timlön på 2.925 kronor.🙂

Holy shit!!!

3 thoughts on “Mobilder å sånt…

  1. Hahaha! Namnet på Kebaberian var ju fyndigt. Felstavade skyltar i offentliga miljöer som ser ut som typ den på din bild tycker jag är så dåligt. Och alla burkar/flaskor på bilden är formade som fören på en båt som flyter i en bäck på sin väg ut i en å😉

  2. Det finns ett hak i Umeå som heter Kebabnekajse. “http://kebabnekajse.se/”
    Det finns en del ställen med fyndiga namn, den saken är klar eller skall man kalla det för fantasitorka?

    • Jo, jag har sett det där kebabhaket… Tror till och med att jag har ett foto på det någonstans här i bloggen.🙂

Leave a Reply

