JÄVLA…

…TV6!
 -som hela veckan (och förra veckan) gjort reklam för sin Matrixkavalkad och proklamerat att de tre filmerna i serien skulle visas på tisdag, onsdag och torsdag, men som på tisdagen visade nåt annat istället – bara för att följa upp med The Matrix på onsdag, The Matrix Reloaded på torsdag och…nej, just det!
Jag, som bara satt hemma igår utan ett skit att göra tänkte se den tredje Matrixfilmen eftersom jag inte sett den. Klockan 21.00 förklarade en speakerröst att nu börjar minsann Matrix Revolutions – för att sedan lämna över till fucking Smallville!!!
Skitkanal! Skitkanal!! Skitkanal!!! Skitkanal!!!!

…GRAND THEFT AUTO: SAN ANDREAS!
 -som tvingar mig att ta flyglektioner för att komma vidare i spelet!
Det går, kort sagt, åt helvete och jag kommer vara tvungen att bli sådär jobbigt envis igen och sitta timme efter timme med samma förbannade uppdrag! Starta, flyg i en vid cirkel runt flygfältet och landa…om och om och om och om igen, tills mina proppar brinner och jag till försäkringsbolaget kommer känna mig nödgad att anmäla skada på egendom och i fältet för skadans art beskriva hur pass långt in i gipsväggen Playstation 2 enheten faktiskt sitter!

…VÄDER!
 -som igår, på midsommarafton – då det utlovats regn och då vi, på grund av jobb, inte gjorde något alls – såg till att det strålade sol och var blå himmel…och som idag – då hyfsat fint väder utlovats – pissar ner över allt och alla!
En plastback fylld med Baily’s Coffe, braständstickor, skärbräda, tallrikar, bestick, muggar, en flaska Merlot, fyra skivor vitlöks- och örtmarinerade lammkotletter, hemgjord vitlökssås samt en stor skål nygjord färskpotatissallad står redo i köket…och ute regnar det sedan ca 10 minuter tillbaka!

2 thoughts on “JÄVLA…

  1. Jag kan bara hålla med om TV-problemet. Det verkar inte vara meningen att man ska titta på TV med engagemang längre, mao det är inte så noga om tablåer eller utlovade programtider hålls… trist. Det stärker köpDVD-marknaden, man köper det man vill se istället eller hyr det. Vädret tänker jag göra allt för att ignorera, men det har utlovats sommar i kommande dagar. Jag håller inte andan om jag säger så.😉

  2. Känns som att några rader ur PESSIMISTKONSULTEN – en låt som Östen med Resten brukar sjunga – skulle passa här:
    “Så det är lika bra att sluta drömma,
    det går åt helvete i alla fall
    för om man drömmer om Paris hamnar man på något vis lik förbannat i Hudiksvall”…

Leave a Reply

