Reklamtoppen!

Jag klagar ofta på reklamavbrotten i tv, så jag känner mig nödgad att här och nu utnämna tre reklamfilmer till Sveriges roligaste! För ovanlighetes skull – i topplisteordning!

På tredje plats:

LOTTO’s “Lotto Åke”
Motivering: Åke förkroppsligar allt det man i hemlighet föreställer sig vilja göra om man skulle vinna overkligt mycket pengar. Det sista, sagt under textrutan, är bäst!

På andra plats:

ICA’s “Stig kommer tillbaka”
Motivering: De korta filmerna om livet i ICA butiken var som roligast då Roger var med – och den bästa av dem alla är den då Stig kommer tillbaka från en semesterresa bara för att upptäcka att initiativtagaren Roger gjort några radikala förändringar i sortimentet!
Sä’tter den i rätt sammanhang genom att inleda med “Stig reser bort”.
PS. Har förgäves bett ICA att släppa sina reklamfilmer på DVD… DS.

På förstaplats:

SF’s “Bygglaget leker Star Wars”
Motivering: Killarna på bygget roar sig på arbetstid! Jag ÄLSKAR tanken på ett helt bygglag som flyttar om maskiner, ställer sig på led, ikläder sig olika karaktärer…och, med icke föraktningsvärd inlevelse och för ingen annans nöje än sitt eget, spelar upp en sekvens ur Star Wars: The Empire Strikes Back.
I den lilla radda SF’filmer som ska hävda att “Film Är Bäst På Bio” så är den här solklart bäst, men egentligen finns det ingen konkurrens någon annanstans heller – detta ÄR Sveriges…nej, tamejfan, VÄRLDENS bästa reklamfilm!

4 thoughts on “Reklamtoppen!

  1. Kan bara hålla med. Min största dröm är att vinna mycket pengar och då skulle jag göra “en Åke”, det är nästan viktgare än pengarna. 😉

  2. Som jag sa åt dig så har du inte med min favvis men alla tre är tokigt roliga! Håller med Lena, vinner jag pengar så gör jag oxå “en Åke” 😀

  3. HAHAHAHAHA!!!!!
    Riktiga klassiker allihop ;D

    Att leta roliga reklamfilmer på nätet är riktigt kul. Skriv bara “funny commercial” på Youtube så kan man hitta massor av guldkorn:)

    Krampårej!

Leave a Reply

