Semester i Garaget…

I lördags var jag, Inger och Danne på restaurang Garaget för att fira att semestern äntligen gjort sitt intåg i den gråa vardagen.

Köttmängden på tallrikarna varierade (Inger fick ett smärre berg av blandade bitar), men jag var supernöjd med min Oxbringa – eftersom den motsvarade precis allt som skrevs om den i menyn…

Oxbringan!

Blidde även två glas rött samt efterrätt och kaffedrink. *urp*

Solen gassade så vi placerade oss på uteserveringen, med utsikt över delar av Umedalens Skulpturpark som jag skrivit om tidigare.

Garaget och dess ägare har terroriserats av Umeås egna små djurrättsnazister (tydliga spår efter dem gick att se på i stort sett varenda fönster!), så till den milda grad att den populära restaurangen stänger igen den sista augusti. Ägarbyte och, enligt serveringspersonalen, omändring från BBQ till fransk bistro. Så vill ni passa på att njuta av Umeås godaste BBQ så har ni ca 40 dagar på er, sedan är det kört.

Rejoicing

 Hela den här bloggen skulle kunnat bli en enda lång tirad över Djurens BefrielseFront och deras “metoder” – eller snarare kriminella aktioner… Funderade ett tag på att pillra med en Hitlerbild och lägga ut honom med DBF tryckt över uniformen…men vem fan orkar!?

Det här ska ju vara en trevlig “nu går jag på semester”-blogg.
Så jag tänker låta den vara just det.

NU GÅR JAG PÅ SEMESTER

-tamejfan!

One thought on “Semester i Garaget…

  1. Helt rätt, FRYS UT ELÄNDET! För om dom kan ha åsikter så till övertydlighet så känner jag mig modig nog att fälla dessa ord.
    Synd att jag inte hinner med att smaka på maten i Garaget.
    Ha nu en superskön, rolig och skön semester!

Leave a Reply

