Ny tatuering!

För ett par-tre veckor sedan var jag hos Michael Munkholm här i Umeå och tatuerade mig. Farbror Munkholm är sjukt duktig, så jag var inte sen att hala fram mobilkameran och knäppa bilder på eventet.

Har dock inte velat lägga ut några bilder ännu, eftersom jag tyckte att så många som möjligt skulle få se härligheten “live”, innan fotografier förstör förstagångsintrycket.

Under konsultationen (en vecka innan tatueringstillfället) beskrev jag min tatueringsidé på följande sätt:
 -Fyra revor på sidan av höger vad.
 -Inget blod kring revorna!
 -Bakom huden; Tigerpäls!
 -Inte oranscht med svarta fält, utan verkligen PÄLS!
 -Revorna i huden liknande de då ödlorna i “V” fick sin fuskhud sönderriven.

Jag lämnade en bild, hittad via Google, som referens:

TattooTigerSkin

Sedan tackade jag för mig och cyklade hem.

En vecka senare återvände jag, full av adrenalin!

Studion, som Michael Munkholms tatueringsstudio kort och gott heter, är belägen i en friggebod på hans radhustomt. Boden är fullt utrustad, och det var faktiskt skönt att tatuera sig där snarare än i en fullbelagd “riktig” studio, ofta med en massa folk som springer in och ut, agerar publik, ställer frågor och i största allmänhet stör/distraherar tatueraren så gott det bara går.

Här hade vi 3-3½ timme av totalt ostört tatuerande.
Det blev, mot slutet, lite varmt därinne, men då öppnade vi bara dörren.

Undan för undan växte min idé, tolkad av Michael Munkholm,  fram på mitt ben:

TattooRippedSkin_1
Han började med att rita upp revorna med blå och röd penna.

TattooRippedSkin_2
Sedan tatuerade han revornas konturer.
Jag har inte tatuerat mig på flera år, och trodde jag var beredd på
den där välbekanta, brännande smärtan…men icke sa nicke!
Jag var ganska svettig när han (äntligen) var färdig med konturerna.

TattooRippedSkin_3
Skuggning av revorna på g…

TattooRippedSkin_4
Skuggningen kring revorna klar!

TattooRippedSkin_5
Sedan ritade han ut ungefär var vadmuskeln (röd penna) skulle vara
och var de svarta ränderna (blå penna) i tigerpälsen skulle vara.

TattooRippedSkin_6
Bara för att sedan tatuera dit såväl ränder som skuggning för muskeln.

TattooRippedSkin_7
Sedan var det dags för den oranscha pälsfärgen… Efter halva
färgläggningen tog vi en kort femminuterspaus, sedan slutförde
han tatueringen. Hann inte ta någon sista bild samma dag, då
tatueringen snabbt smordes in med vaselin och täcktes med plast-
folie. Men tog dock en bild alldeles nyss:

TattooRippedSkin_8
Färdigläkt, färggrann och bara SÅ snygg!

Det syns såklart inte på bilden ovan, men tittar man riktigt nära på den så kan man se att pälsen inte är svarta och oranscha fält (precis som jag sagt att jag inte ville att de skulle vara) utan slitvargen till tatuerare har faktiskt i mesta möjliga mån suttit och tatuerat streck efter streck efter streck, om och om och om igen tills orange päls med svarta pälsränder bildats…

Killen är superduktig och känner ni er sugna på att skaffa en tatuering så
rekommenderar jag varmt att låta herr Munkholm fixa den åt er!

¤ ¤ ¤

Avslutar med en ganska talande bild. Tagen i smyg av Inger – någon
gång under tatuerandet av nedre delen av benet…nära vristen:

Tattoo PAIN (fs)
Ja, det gör ont…

2 thoughts on “Ny tatuering!

  1. SNYGG! Och ännu bättre i verkligheten. Den killen borde provas för speciella tatueringsmotiv.

Leave a Reply

