Det är hårt med semester…

 -Semestern inleddes med en ganska blöt utekväll på Garaget BBQ samt Allstars.
Några dagar senare flög vi ner till Stockholm och väl där nere var det görande av stan (och köpande av charterresa) på onsdagen den 22a juli samt obarmhärtigt balkongfestande hos Lain & Marre den 23e.

 -Sent på natten den 24e flög vi till Tunisien (framme 05 på morgonen) och kom tillbaka hem igen vid 22.30 tiden den 31:a.
Mot slutet av Tunisienresan började min mage protestera lite (troligtvis mot en kombination av alldeles för mycket sol och alldeles för mycket vitt bröd – baguetter är vanligt förekommande i Tunisien), och denna form av protest fortsatte i flera dagar efter att vi kommit hem.
Det har nu nästan (observera; NÄSTAN) helt upphört dock.

 -Nåväl, på söndagen den 2:a augusti festade vi till det hemma hos SysYs och Fredrik – hemma, mer eller mindre packade,  efter midnatt. Men lyckades trots detta förvandla måndagen till kombinerad bio- och shoppingdag. Såg Harry Potter and the Half Blood Prince (suverän!!!) samt var in och ut ur massor av butiker – och fick massor av saker köpta!

 -Tisdagen var inledningsvis ganska lugn (promenerade till Farsta och gick runt lite), men på kvällen bjöd jag, Inger, Sys och Fred ut min och Sys mamsing på middag, komplett med drinkar och vin/öl – hemma efter 23 nån gång.

 -På onsdagen tog vi oss till Gröna Lund redan till öppningsdags, kl.11.00, och var tillbaka hemma igen (trötta och utshoppade – ja, vi lyckades impulshandla kläder på Millers för 1000:- på väg hem från nöjesparken) nån gång strax innan 20.00.

 -På torsdagen inhandlade vi smaskig lunch på “Hallen” (underförstått för alla fisförnäma fjollträskbor; Östermalms Saluhall) och promenerade upp till Fåfängan, där vi inmundigade lunchen samt njöt av lugn, ro och utsikt. Vi åkte dock hem så att vi i utan stress kunde göra oss iordning inför kvällen, då vi var hembjudna Per och Lindha på middag, ett besök som blev senare än vad jag trott att det skulle bli (enbart för att det var så trevligt). Tillbaka i Trånkan efter midnatt.

 -Fredagen den 7:e augusti var beach-dagen!
Spenderade en timme på pendeln innan vi slutligen anlände till Nynäs Havsbad, där vi badade och solade i över tre timmar, bara för att sedan åka den timslånga färden hem igen…
Min kropp började efter denna dag att kivas lite.
Halsen började mola. Nånting kliade i strupen och mina idoga försök att klia (med tungan, jag har ite stått och försökt klia mig med fingrarna i halsen!) skapade ett förträffligt litet sår långt bak i gommen.
Hurra, typ. Men det slutade i alla fall klia!
Inte för att den jobbiga, molande värken försvann dock…
Halsproblemet har dock gjort att min ena näsborre täppt igen, att ena ögat känns ömt samt att en icke föraktfull svullnad inträffat på höger sida av min gom – i munnen alltså.

 -Nåja, det är inte så att jag ser ut som elefantmannen, eller så att jag ligger för döden eller nåt. Så skam den som lägger sig ner och ger upp! På lördag-dag promenerade jag och Inger längs med vattnet från Stockholms Södra till Skanstull, och åkte sedan direkt hem till Lain och Marre där vi åt middag samt spelade Buzz Pop (gick sådär) och Buzz Hollywood (jag regerade utan konkurrens *hahaha*).
Hemma vid 23-tiden.

 -På söndagen, igår alltså, åkte vi dock till IKEA där vi gick runt ett par timmar – och kom ut en halv lusentapp fattigare, men en massa bra att ha saker rikare… Knallade sedan över till Heron City där vi köpte biljetter till 15.45-föreställningen av The Taking Of Pelham 123, som faktiskt var riktigt bra! Spännande John Travolta/Denzel Washinton rulle, gjord av den visuella mästaren Tony Scott.
Kvällen avslutades i vardagsrumssoffan, till en hyrdvd; Bryan Singers Valkyria. Även den riktigt bra! Spännande, trots att man vet hur det skulle sluta och trots att man vet att den skönmålar det hela en aning…

 -Nåväl, idag, måndag, ska vi troligtvis ta oss in till city och åka en “under broarna”-tur och sedan äta sen lunch/tidig middag på nåt Mongolian Barbecue-ställe.

 -På tisdag ska visst vädret vara skit, och då ska vi väl fanimej lyckas göra INGENTING!!!

 -På onsdag flyger vi hem till Umeå igen.

Det ska fan till att ha semester…

Stupad
(känner mig nästan) stupad.

One thought on “Det är hårt med semester…

  1. Hoppas ni haft det roligt och trevligt och inte är avskräckta för all tid framöver utan kommer igen till Hufvudstaden. Jag tycker det har varit roligt även om jag jobbat hela tiden.

Leave a Reply

