Weekend, tjuvlyssnat och Twitter

 Inger har åkt till sälla jaktmarker (läs: Luleå) för att festa till det med sina kompisar, dansa på krogen, tjoa, tjimma och dricka alkohol och försöka hitta ett bättre exemplar av det motsatta könet än undertecknad*.

Lycka till säger jag bara!

😉

(* – Nej, det sista är såklart en lögn, men att hon åkt till Luleå för att tjoa/tjimma/dansa/dricka stämmer alldeles utmärkt)

 Jag har spenderat förmiddagen med att diska, fixa iordning mig och cykla ner på stan; där jag först var inne på Gallerix och beställde en 50x70cm affischutskrift av ett foto jag tog på Gröna Lund – något som faktiskt bara kostade 159 kronor… Ser hela grejen mest som ett test. Får se om den blir snygg nog att sätta upp på väggen.🙂

 Efter Gallerix gick jag in på Hemmakväll där jag hyrde mig hela fyra stycken filmer! Watchmen (som jag aldrig hört talas om innan Total Film hade ett långt reportage om den för ett tag sedan), JCVD (med Jean Claude VanDamme som… Jean Claude VanDamme), Bedtime Stories (gotta love Adam Sandler…) samt Drillbit Taylor (…and Owen Wilson).

 Inne på Hemmakväll hörde jag även följande konversation mellan några tonårstjejer (vem som sade vad vet jag inte, för jag stod med ryggen vänd mot dem):

-Jag älskar boxar. Alltså såna där med tvserier på.
-Åh, den här är bra! Har du sett den?
-Ére typ Mr.Bean?
-Nej, det är en annan. Han reser i tiden…
-Men det ser verkligen ut som han.
-Men det är inte han. Den är…
-Är du säker? Det ser ut som Mr.Bean.
-Ja, jag är säker. Alltså, det är samma, han som spelar Mr.Bean, men det här är en annan.
-Jaha, okej.
-Den är jättebra. Han, typ, reser i tiden å så…

 Där dog konversationen ut, och jag – som spenderat en bra stund med att försöka komma på en Rowan “Mr.Bean” Atkinson film som handlar om tidsresor – sneglade snabbt över axeln och hann precis se en av tjejerna stoppa tillbaka denna:

Black Adder_som typ reser i tiden

 Att Black Adder är en tvserie med fyra säsonger som var och en utspelar sig i en ny tidsålder och alla med en viss Edmund Blackadder som frontfigur är visserligen sant – men att kalla det för en serie där huvudpersonen “reser i tiden” är väl ändå att ta i…

 Nåja, nog om det.
En sista liten sak värd att uppmärksammas är att jag nu följt Dannes exempel och gjort min blogg mobil! Jag har med andra ord fixat mitt alldeles egna konto på Twitter bara för att sedan kopplat detta konto till min mobil OCH min blogg!
Så om jag nu känner behov att dela med mig av något viktigt (eller, mer troligt, något extremt oviktigt och dessutom onödigt) så skickar jag bara ett sms med mitt ordbajseri till Twitternumret så hamnar det på mitt Twitterkonto OCH i bloggen (uppe till höger, under min bild – och under rubriken Twitter…DUH!).

Sisådärja, dutti Cobb!

One thought on “Weekend, tjuvlyssnat och Twitter

  1. De där tonårstjejerna kanske hade sett nyårsspecialaren där en Edmund anno 2000 reser i tiden. Eller så gör folk helt enkelt sina egna tolkningar (om än så fritt att det blir gränspsykotiskt) efter att ha sett ett avsnitt och omslaget på boxen. Your guess is as good as mine.

Leave a Reply

