Vafan!

Vafan är det för fel på folk egentligen!!!???

“Ring mej efter 09.00 – jag har en schemafråga” skrev jag igår på en stor lapp åt den som jobbar 08-17 idag, lördag. Jag lämnade även såväl mobilnummer som hemnummer.

Vid 11-tiden skickade jag ett sms med samma meddelande, fast mer uppmanande – typ RING MEJ!. Vid 13-tiden gav jag upp och ringde själv på hennes mobil. Inget svar. På Stefans hemnummer – inget svar. På Stefans mobilnummer – inget svar.

SATAN!!!

Nu, 15.30, gör jag ett sista försök, sedan får det fan räcka!

*slår numret*

NU svarade människan äntligen!!!
Hon hade tänkt ringa, men ville vänta tills Stefan var på toaletten.
Men vad hindrade henne från att ringa under de MINST 4 första timmarna av sitt arbetspass, då Stefan garanterat låg och sov?!

Orkade inte fråga och jag orkar inte bry mig!

Jag bryr mig inte heller ett endaste dugg om de ynka ören jag får betala för detta samtal från egen telefon, eller ens om sms’et jag skickade från min egen mobil, men det är fanimej en principsak! Jag tycker att jag skrev en tydlig lapp – för att liksom fösa över kostnaderna för schemaarbete på jobbets telefoner…

Men nästa lapp kommer inte gå att misstolkas.
Där kommer det bara stå:

RING MIG MELLAN
09.00-09.05
ANNARS JÄVLAR!!!

One thought on “Vafan!

Leave a Reply

