Little Drummer Boy

Jag kommer aldrig påstå att jag är ett musikaliskt geni – eller ens att jag har någon översvallande talang när det gäller gitarrplink och trumknack*.
Men jag tänker inte sticka under stol med att det är kul att spela och sjunga.

En som dock HAR talang i överflöd – och som dessutom är en total j*vla naturbegåvning – är min sambos systers son (jag mötte Lassie), Kim. Killen är… *tänker* …17 år och har om jag inte räknar HELT fel spelat trummor i så lite som 1-1½ år, men hamrar trots detta på som att han fötts i en baskagge – till ljudet av smattrande virveltrummor!

Damnit, Kim, du är helt sanslös!!!

PS I. Sorry för rubriken, Kim. Men det ÄR en
genuin låttitel, och den passade bara så bra! :)
PS II. Låtvalet är ett par steg bortom min smak - och mixen mellan
musik och trummor är kanske inte 100% (det är ju trots allt trummorna
man ska höra mest) - men lyssnar man ordentligt så KAN man ju inte
låta bli att uppskatta talangen. Uppmärksamma lyssnare noterar såklart
även den skoningslöst mullrande dubbelpedalen. DS II.
¤

¤

*) – Ingen översvallande talang på gitarren eller trummorna, men kommer aldrig förneka att jag inte bara trivs bland pennor och papper – jag anser mig, helt osvenskt,  ha vad jag pretentiöst nog väljer att kalla för skrivartalang. Inte för att denna talang lett till min egna bokserie eller ens något publicerat material överhuvudtaget…men intresse och begåvning (ja, till och med det!) betyder ju inte automatiskt att man blir en produktiv samhällstjänare…

One thought on “Little Drummer Boy

  1. Superduktig!

    Att hantera penna och papper är nåt som passar dig perfekt. Men även sång och musik är du bra på. Mer än bra!

Leave a Reply

