Julblogg 2009, #1

Julblogg2009_klappar

Blott 54 dagar till julafton, och jag är senare än vanligt med julklappar och allt sånt.
Brukar normalt sett vara i full gång med klappköp vid det här laget. Eller åtminstone ha någorlunda hum om vad jag ska köpa till allt och alla. Men inte i år. Eller, jo – mamsingen är såklart klar redan, eftersom hon om blott 5 timmar lyfter från Arlanda och sedan befinner sig på varmare breddgrader de närmaste sex månaderna. Hennes julklapp är (förhoppningsvis!) nedpackad i hennes resväska.

Men alla andra…

Inger, sys & Fredrik, svärföräldrarna…och några till.
Åsså födelsedagspresent till sys och Lain.

 -What to do, what to do…?

Nåja, det brukar ge sig förr eller senare – och NÅN jävla jul ska man väl trängas med folket i affärerna den 23:e!
Fast jag gör det aldrig frivilligt!

(Vem vet, nån jul kanske jag gör en Chandler&Joey och köper alla julklappar på närmaste bensinstation!)

Joey: (räcker över en läskburk) ‘For Ross, Mr. Sweet Tooth!’
Ross: ‘You got me a…’ (tittar på burken) ‘…Cola Drink?’
Chandler: (håller fram ännu en burk) ‘And a Lemon Lime!!!’
Ross: ‘I feel like I should get you another sweater!’
Joey: ‘And Monica…’ (håller fram en liten ask) ‘…They’re ribbed!’
Chandler & Joey: ‘FOR YOUR PLEASURE!’

4 thoughts on “Julblogg 2009, #1

  1. Precis jag har fått mitt paket, och det ligger i en låda här i Lamai. Ska öppnas under stor ceremoni den 24 december. Om du väntar till den 23:e så blir det till att återuppliva minnena från tiden på Åhléns fast på andra sidan disken😉

  2. Å vad kan en Cobbe önska sig månne?
    Lelle Stenbos fantasi gick i ide för ungefär 1,5 år sen.
    😀

  3. Men jisses, svarade du här? Det var ren tur att jag klickade och kollade, annars går jag aldrig in på dina gamla inlägg o läser kommentarer.

Leave a Reply

