Tjuvlyssnat (på bussen).

På väg in till stan igårkväll (för att gå på bio och se 2012) gjorde jag mitt bästa för att stänga ute allt ljud av hjärnbefriad konversation ifrån alla BARN runt omkring mig på väg till olika fester eller krogar. Önskade för det mesta att jag haft min mp3-spelare med mig…

 -Men…så lyckades jag tjuvlyssna mig till nedanstående pärlor, från ett gäng killar som satt snett bakom mig, och då blev bussresan genast lite roligare, medan jag försökte att inte skratta högt.

Jag har döpt den första konversationen till…

Farbror Frågvis & Onkel Hemlighetsfull:

FF: Ska du av här?
OH: Nej, jag ska bara lägga ner snusdosan.
FF: Ska du in till stan?
OH: Ingen vet.
FF: Ska du, typ, bara softa?
OH: …

Efter en stunds babblande, som jag gjorde mitt yttersta för att inte lyssna på, bestämde sig en av dem (av rösten att döma var det übercoola Onkel Hemlighetsfull) för att prata om sin flickvän – eller vad hon nu kan tänkas vara.
I nedanstående citat håller han just på att berätta vad hon sade när han pratade med henne i telefon…

Ja, jag är de överflödiga 50 procenten:

Å hon ba ‘Det är klart jag tar med henne, hon är min andra hälft’.
Ja ba ‘Jag är din tredje hälft, eller hur?’.
Hon ba ‘Aa’.

One thought on “Tjuvlyssnat (på bussen).

Leave a Reply

