Nattkultur!

Såg nåt sånt där TVombudsmannen-inslag på TV4’s morgontv, där en tittare tyckte att bra filmer alltid förläggs till mitt i natten, något som TVombudsmannen såkalrt kategoriskt förnekade – och även om jag inte tänker sitta här och påstå att nåt psykfall från Bortmåla har rätt i att ALLA bra filmer ALLTID visas MITT I NATTEN…så kanske de kommande två veckornas tvtablå kan ge henne liiite rätt i att schyssta sändningstider (i alla kanaler) slösas på värdelösa program, medan riktigt bra filmer göms undan på tv-tider då gemene man inte är hemmavaken.

Fredag, 20/11:
 SVT1 visar den intressanta varulvsrysaren Wolf, med Jack Nicholson och Michelle Pfeiffer, klockan 03.15.

Söndag, 22/11:
 TV3 gör sig skyldiga till grovt slöseri genom att visa världens bästa romantiska zombiekomedi, Shaun Of The Dead, klockan 03.25.

Torsdag 26/11:
 TV3 gömmer undan den flerfaldigt brisbelönade Boys Don’t Cry klockan 02.05.

Och känner ni att ni VERKLIGEN skulle vilja se den otroligt intressanta, mycket underhållande och ytterst sevärda Goodbye Lenin som visas på SVT1 nu i veckan? Synd för er, eftersom den pågår just nu och är slut om ungefär en timme!

Nu: Dags att ta bussen till jobbet!

2 thoughts on “Nattkultur!

  1. Det är ju verkligen SANT!! Likadant är det med dokumentärer.
    Mitt i natten – när manoftast ligger och sover – kan dom (både svt och Tv4) visa superintressanta dokumentärer. Men på dagtid och på “bästa sändningstid” (20.00/21.00) då visar dom minsann alla dom mest underliga och sjuka brittiska dokumentärer som dom kan hitta (“Jag kan inte sluta fisa”, “Jag är kär i min hund”, “Jag vill gifta mig med Eifelltornet”…..osv.).
    SUCK!!!
    Tack och lov har vi helt plötsligt fått in Tv4 Fakta som kanal i vår digitalbox = bra dokumentärer dygnet runt:)

  2. Jag kan bara hålla med! När jag jobbar (inte för tillfället alltså) orkar jag inte titta på TV sent så jag brukar bojkotta TV-tidningens program efter 21. Så inte mycket jag tittar på mao.

Leave a Reply

