BOOOOOORING!!!

Jag sitter i soffan och glor på tv’n.
Eller snarare, ögonen är riktade mot tv-apparaten – men jag tittar egentligen inte.

Jag har FANTASTISKT tråkigt!

Hur tråkigt?

SÅHÄR TRÅKIGT:

11

Antalet filmer i dvd-samlingen där Bruce Willis är involverad.

*

17

Antalet liveshower i dvd-samlingen.

*

21

Antalet filmer i dvd-samlingen där Steven Spielberg är involverad.

*

44

Antalet tvseriesäsonger i dvd-samlingen.

*

66

Antalet uppföljare i dvd-samlingen.

*

322

Antalet filmer (inga shower, ingen tv) i dvd-samlingen.

*

618

Antalet discar i dvd-samlingen.

*

Sådärja, allt det där pillrandet och räknandet fick hela 45 minuter att gå!

Men jag ska nog kunna få en hel timme till att gå…
…genom att räkna ut hur många timmar allt detta representerar!

🙂

...ca 1 timme senare:

WOW!!!

Om jag skulle börja den första januari och titta på alla filmer och tv-serier i samlingen – från 09.00 till 21.00 (12 timmar om dagen), varje dag, så skulle jag, give or take en timme eller två, kunna hålla på till klockan 21.00, torsdagen den första april.

In short:

64,550

Antalet timmar som alla filmer, liveshower och tvserier utgör!

2 thoughts on “BOOOOOORING!!!

  1. Hehehe, men jag tror inte attdu satt i soffan med ögonen riktade mote TV-apparaten när du räknade ut allt detta;)

    Har ändå bara EN kommentar till detta (förutom att, JA! det är tydligt att du kanske led av viss ‘uttråkning’):

    -IMPONERANDE!!!

    (618 cd:s i hyllan!!! 322 DVD-filmer!!!!)

    Jag är, som jag brukar säga, “shamponerad”!

    Krampårej!

  2. Verkar som ditt sinne för matematik inte sviker dig trots att du har fantastiskt tråkigt. Det du räknat ut visar mer än väl hur tråkigt man kan ha emellan åt. Hoppas att Lucia-filmerna livade upp. Lyckligtvis har jag själv inte lika tråkigt. Även om så skulle vara fallet skulle dvd-samlingen här inte ta lika länge att räkna på;)

Leave a Reply

