PARTY! It’s my birthday!

Eller, för att vara helt ärlig:
STILLSAM MIDDAG! It WAS my birthday!

Hade bokat ett dubbelrum på Stora Hotellet i Umeå igår.
Det kändes som en bra idé, inte bara för att man slipper vänta på nån buss i kylan…utan för att det helt enkelt kan vara skönt att komma bort – om det så bara är för en halv dag och på ett hotell i samma stad där man bor.

Sagt och gjort, mötte Inger inne på Boslagret igår efter att jag slutat jobbet. Där köpte vi en flaska bubbel och gick sedan vidare in på hemköp – där vi införskaffade lite nötter och ett par champagneglas i plast.
Efter det skyndade vi till hotellet…

Ett supermysigt hotell, med överkomliga priser och lugn atmosfär.
Vi checkade in, tog oss in på rummet (som matchade min ovanstående beskrivning av hotellet) där vi – utan vidare dröjsmål – knäckte bubblet och skålade!
Sedan var det “göra sig vacker”-dax.
Vilket såklart tog en bra stund!
 -men vi hade ju bränsle i from av nötter och bubbel (bägge tog slut under fixeri-stunden)

Men nån gång vid 19-tiden strosade vi ut, snygga som fan!😀
Vi styrde omedelbart stegen mot den grekiska restaurangen Costas…Det var ganska kallt igår – så trots det extremt korta gångavståndet (vi snackar 2 minuter här) så hade det börjat bildas is i mitt skägg då vi kom fram.

Men who cares!
Vi slog oss ner och beställde genast en massa mat och en massa dricka!

Förrätt:
 –Feta sto fourno (tomat-och chiligratinerad fetaost i folie)
 –Patzaria (ört- och vitlöksmarinerade rödbetor)

Huvudrätt:
 –Pikalia Zesti (mix grill för två personer; kyckling, lammracks, fläskkarre och fetaostfylld färsbiff, serveras med tre såser samt ris och rostade grönsaker och potatis)

Till detta delade vi på en flaska husets röda, vilket kanske inte var det godaste vinet jag någonsin fruckit. Men det passade bra till maten – och det är ju huvudsaken!

Efterrätt:
 -Alltså, seriöst. Vem skulle orka efterrätt efter allt detta!?
Inte vi, men….vi lyckades faktiskt klämma ner varsin kaffedrink. Inger rekommenderade något hon tidigare hade provat; en Costas Loumoumba (varm choklad, enkel espresso, Xanté och grädde) – vilket jag tyckte lät gott, så vi beställde varsin sådan.
 -DEN…VAR…HIMMELSK!!!
Hade Costas Loumoumba funnits på flaska, så hade jag köpt en hel back!😀

Vi tog oss sedan tillbaka till hotellet (via Schmäck, där vi köpte ett par chokladtryfflar).
 -Medan jag stod i kassan inne på Schmäck så kunde jag inte riktigt komma underfund med ifall tjejen i kassan flirtade med mig, eller om hon bara var sådär lagom avant garde-strange…

-Du har stora hål i dina öron.
-Japp.
-Om du skulle vilja ta bort dem, växer de igen då?
-Nej, de är för stora för det.
-Du skulle nästan kunna få in en tryffel där.
-Hahaha, ja…kanske.

Väl tillbaka på rummet kokade vi lite te och satte oss sedan i sängen där jag öppnade mina fabulösa födesedagspresenter!

STORT TACK TILL:

LAIN!
-Så sent som dagen innan jag öppnade kuvertet hade jag bestämt mig för att köpa med mig en flaska Tomassi upp till byn i jul – eftersom jag och Inger på juldagen firar femårig förlovningsdag!
KANONBRA!

ANUNDISARNA (och Börlinarna och Wälikangasarna)!
 -De 70 kronorna i vinst som lotterna gav, överskuggades snabbt av de tre ROYAL-godisarna!!!
PERFA!

MAMSINGEN, SYS&BiL samt MORMOR & ÅSA!
 -Är ni inte riktigt kloka, människor! Har stoppat undan den stora högen pengar – som skall användas till avsett ändamål (en tatuering) nån gång efter Thailandsresan.
FANTASTISKT!

GUMMAN!
 -Synd att lottot inte gav utdelning, men kläderna (vilka det nu blir) är VÄLBEHÖVLIGA!
Icke att förglömma; den efterlängtade “Rör Inte Min Kompis”-pinnen!
ÄLSKAR DIG PLUTT!

Nån gång vid midnatt slocknade vi bägge två.
Jag sov lite oroligt, men vid tvåtiden blev även jag medvetslös…

Hotellfrukosten var, som hotellfrukostar brukar vara, fabulös!

Vi checkade sedan ut och drog oss hemåt.
Och här sitter jag nu!

Återigen JÄTTETACK till alla!!!

PS. Igår  vid 10-tiden ringde det i min mobil. Det var från nån blombutik, de ville leverera en bukett – men eftersom jag inte var hemma så bestämdes att de skulle leverera idag istället.
Klockan är nu kvart över ett och jag har varken fått blommor eller ett telefonsamtal…och om ca 2 timmar så måste jag gå till jobbet. Så jag hoppas att vem det än är som beställt blommor (till mig?) inte blir alltför besviken om de inte kommer fram förrän på måndag – om ens det! DS.

PS II. Precis nu, innan jag hann klicka på “publicera blogg” så ringde det i min mobil. Det var blombutiken igen – och det visade sig att buketten som jag fick i tisdags (av mamma, sys och BiL) hade aviserats två gånger av misstag, så det som hon ringde om igår var samma bukett jag redan fått dagen innan… Så idag ringde hon bara för att ursäkta sig samt meddela att jag tyvärr inte kommer få några blommor. :) DSII.

5 thoughts on “PARTY! It’s my birthday!

  1. “(varm choklad, en kel expresso, Xanté och grädde)”

    Menar du hel espresso eller har jag missat nåt i nya kaffesvängen? 😉

    Vad bra att du gillade din “du-måste-gå-o-handla-själv”-present.

    KRAM

  2. Vilken bra födelsedag det blev tycker jag! Bra preenter. Härligt att komma ifrån vardagen och att äta så som det lät GOD MAT. Du kan alltid prova att sätta en körsbärspralin i örat, dom gillar du ändå inte😉

  3. “(varm choklad, enkel expresso, Xanté och grädde)”

    Fast jag vill fortfarande veta vad expresso är. Är det snabbare än espresso?
    😉

  4. Låter som en superhärlig födelsedag – allt man kan önska sig:)
    Låter kort sag som att din födelsedag blev FANTASTISK! (det är du värd:))

    Är nyfiken på att få höra vad tänkt motiv är för nästa “gadd”;)

    Vi hörs i helgen!

    Kram från Sys! (som haft en vecka i TOTALSTRESS – har inte hunnit läsa/svara på varken mail eller sms:S Nu = HEEEEELG!!:))

Leave a Reply

