Do you speak Streber?

På bussen för nån dag sedan satt jag mitt emot en kille som såg ut som…som…jag vet inte, men ordet “streber” dök upp i huvudet när jag såg honom. Bakåtslickat hår, skjorta, smala byxor, nån sorts kavaj/rock-grej…

Han pratade i sin mobiltelefon, och jag lyssnade egentligen inte ett dug på vad han sa – men så kunde jag inte låta bli att aktivera minneschip’et då han plötligt kläckte ur sig något som bara lät så typiskt en kille som såg ut som han gjorde.
Och med den dryga, lite släpiga  Jan Guillou-“dialekten” så blev det bara etter värre.

Det första jag tänkte när jag hörde nedanstående var att jag kanske haft fel om Svenska serier och filmer!
De kanske egentligen inte har stel, verklighetsfrämmande dialog.
 -Folk kanske verkligen pratar sådär!

Med tanke på hur jag betedde mig mot henne i fredags så känns det ju knappast betänkbart att det ska vara på hennes kaka att vara trevlig mot mig.

2 thoughts on “Do you speak Streber?

  1. Tänk att bara “råka” snubbla med knytnäven mellan dom smala byxbenen…Streber är helt rätt ord.

  2. Ja, “stekare” är ju en speciell sort. Man brukar peta bort saker med mer existensberättigande från undersidan på skon. Den enda sortens människa som tycker att laxrosa pikétröja är snyggt.

Leave a Reply

