Lista från Maries blogg…

Jag vet inte varför, men jag gillar att fylla i allehanda listor (det kommer en “årets-lista” här vilken dag som helst), så därför lånar jag en lista jag hittade i Maries blogg

Stjärntecken: Skytt

Längd: 179 cm

Tror på: Liv på andra planeter i andra solsystem, att ärlighet varar längst, att om man blundar och håller för öronen så blir det mindre läskigt samt att om man blundar och håller för öronen bara för att det är läskigt så är man en fegis!

Önskar att: Jag inte önskade en massa saker hela tiden!

Åt senast: Ett par knäckemackor med räkost.

Tittar på: Inte ett skit – tv’n är t.o.m avstängd!

Ska du göra i morgon: Hämta ut våran hyrbil, vara och handla en j*vla massa saker, dammsuga, börja packa, leka Jan Boris Möller och uppfinna någon sorts middagsmat av vad som än finns i skåpen samt, nån gång på sluttampen,  försöka varva ner!

Favoritmusik: Lyssnar på det mesta, men gun to my head så säger jag Metal och Metalcrossover-grejer.

Lever du för att jobba eller jobbar för att leva: Det måste väl bli det sistnämnda, fast jag skulle ju önska att man hade ett så pass roligt jobb att man åtminstone NÅN dag i veckan gick dit bara för att man tyckte att det var kul – och inte för att se till att lönespec’en ska se mindre bedrövlig ut.

Antal barn du vill ha i framtiden: Vet fortfarande inte… Patetiskt eller hur.

Önskar du dig i julklapp: Filmer, alltid filmer. Men jag kan nog komma på nåt annat också… Kanske…

Jobbar som: Personlig assistent.

Faller för: Isfläckar under snön.

Naturlig hårfärg: Mörkbrun – fast jag har inte haft hår på snart 8 år, så vem vet – det kanske är grått nu!

Hundras jag kunnat tänka mig: Nån som jag och alla allergiska personer jag känner automatiskt tål! (samt en som klarar av att sköta hushållet och göra sina egna behov på rätt plats när jag känner för att åka utomlands i ett par-tre veckor)

Plats på krogen: Vid ett bord nånstans, hållande nått drickbart.

Har slutat med: Kan inte komma på att jag har slutat med en endaste av mina olater, så det enda svaret jag kan ge är; Blöjor!

Äter helst: Thaimat – nästan vad som helst! Massor av grönsaker, stora bitar färsk chili och nåt kött… Underbart!

Årets nyårsafton kommer spenderas: I Umeå, med Inger.

Ångrar att: Jag inte valde nån mer praktiskt utbildning i gymnasiet… Men hur fan skulle 18-åriga lata filmnörden kunna veta att den 35-åriga filmnörden önskade ha snickerikunskaper, elteknisk utbildning eller till och med bilmekintresse?!

Föddes på: Huddinge Sjukhus…tror jag, har bara luddiga minnen av den dagen.

Land jag vill besöka: Nya Zealand!

Ditt motto: Det kunde eventuellt kanske varit värre…

Vill: Att de resterande 30 minuterna av detta arbetspass ska gå fort så att jag får gå hem och ha julledigt!

Drömmer om: När jag vet ska jag ta itu med det, jag lovar!

Bil du skulle vilja ha: Rent praktiskt: nåt Japanskt med lättillgängliga och billiga reservdelar – gärna en Toyota (som i “Sveriges nöjdaste bilägare kör…”). Rent opraktiskt: ett bensinslukande monster med plats för två personer och väldigt lite bagage; mao en Firebird TransAm (Smokey And The Bandit changed my life!)

Betyder absolut mest: Familjen

Känner du dig just nu: Rastlös.

Favoritklädsel: Linnebyxor och nån ledig kortärmad tshirt (men det går ju egentligen bara att ha på sommaren – vilket med andra ord innebär att jag lider mig igenom hela vintern)

Det sista någon sagt till dig: “Mmm”

Det sista du sagt till någon: “Då går jag ut i tvättstugan då…”

En sak du skulle vilja lära dig: Oj, det finns så mycket! Jag skulle vilja lära mig rita (på riktigt alltså, inte bara sådär halvblajigt som jag gör annars), jag skulle vilja lära mig ett till språk (Japanska eller Spanska eller Franska eller…..) åsså skulle jag vilja lära mig att hålla käften ibland – istället för att bara låta munnen gå och verbalt förstöra saker och ting.
På bara sådär lite lagom nivå så skulle jag vilja lära mig att spela ukulele – vilket jag VET att jag kommer göra så småningom!

3 måsten i ditt framtida hus: Stort kök med köks-ö, vedeldad(?) bastu samt ett rum (eller gärna källare) med plats för trumset, gitarr/förstärkare och en redig hembioanläggning!

Märke på mobiltelefonen: Sony Ericsson S500i (Mysterious Green)

Mat du avskyr: Ärtsoppa, blodpudding samt gröt (havregryns-, risgryns-, mannagryns- och whatever else man kan komma på att gegga ihop, värma och fräckt nog servera som mänsklig föda).

Längtar till: Julafton – för att jag då kommer få träffa (nästan) alla, umgås och ha trevligt! Samt, givetvis, till den 19e februari 2010 – för att då drar jag och gumman till Thailand i en hel månad!

En sak du är jäkligt bra på: Origami! Samt att minnas onödiga filmfakta!
…A just det, jag anser mig vara ganska bra på att skriva också.

En sak du är jäkligt kass på: Att veta när jag ska sluta!

Anser du om vänner: Att de (eller jag, hur man nu ser på det) bor för långt bort!

Kvinnlig förebild: Mamma…såklart!

Favoritskådis: Finns på tok för många, men några av dem är; Ed Harris, Sigourney Weaver, Bill Paxton, Nick Nolte, Gary Oldman, Tommy Lee Jones, Jeff Bridges, John Goodman, Kurt Russell, Rowan Atkinson, Tony Robinson, Hugh Laurie, Stephen Fry, Matt Damon, Bill Murray, Helen Hunt, Johnny Depp, Richard Dreyfuss, Paul Newman (†), Jason Statham, Bruce Willis, Alan Rickman, Samuel L Jackson, Tom Cruise, Jack Nicholson, Goldie Hawn, Gene Hackman, John Cusack, Simon Pegg, Woody Harrelson, Kirstey Alley, Julianne Moore, Helen Mirren, Philip Seymour Hoffman, Robert DeNiro, Joe Pantoliano, Tom Hanks, Dame Judy Dench, Kurtwood Smith, Kevin Spacey, Brad Pitt, Geoffrey Rush, Dustin Hoffman, David Hyde Pierce, Natalie Portman m.fl…….ja, ok då Vin Diesel åxå.🙂

4 thoughts on “Lista från Maries blogg…

  1. Roliga svar! Diggade mest “hundras jag kunnat tänka mig”, haha klockrent. Isa tål du ju i och för sig men det där med hushållet tvivlar jag på ;P

  2. Men DU KAN JU RITA!!!! Jag älskar oxå listor (som du vet;)) – både att skriva egna OCH att läsa andras:)

    Å du, gröt är VISST gott!;)

    Hoppas att ni får en uuuuuunderbar julhelg!
    (kör försiktigt upp)

    KRAAAAAAAAAAAAAAAM!!!

  3. Listor är kul! Om jag får långsamt i julhelgen kanske jag “snor” den och fyller i med egna svar.
    Huddinge stämmer bra.
    Tänk på att det finns idioter och annat ute på vägarna.
    Ha en härlig JULhelg! Hälsa alla!

Leave a Reply

