Chribbes listor…

Fick listomani efter att ha gjort listan från Maries blogg häromdagen, så jag snodde ett helt gäng – eller snarare delar av ett helt gäng – listor från en blogg skriven av nån som heter Chribbe

VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
December 1999, då var jag tillsammans – som i bodde tillsammans med – en tjej som jag aldrig riktigt klickade med, och vars familj jag hade…låt oss säga; Ganska Svårt För. Så jag gissar att jag mest satt och hade ångest för att julen inte skulle bli “all that”. …Vilket den inte blev heller.
Jobbade på SL och hade ett 22-timmarspass på millennieskiftet att se fram emot.

VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
December 2008, då höll jag som bäst på att förbereda allt för att för första gången fira jul här hemma, tillsammans med mamma, sys och BiL. Jobbade (och jobbar fortfarande) som assistent åt Stefan.

FEM SNACKS DU GILLAR
 -Grillchips
 -Chilinötter
 -Morotsstavar
 -Popcorn
(Ja, det är bara fyra, men jag kan  inte komma på fler – äter mest choklad ju!)

FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Oj oj, det här blir inte lätt… Fast nej, egentligen är det nog inte så svårt, när jag tänker på låtar jag kan spela på gitarren – de kan jag ju oftast utantill så…nu ska vi se;
 -Living On A Prayer (Bon Jovi)
 -Laugh and a ½ (D.A.D.)
 -Don’t Follow (Alice In Chains)
 -Come Out And Play (Twisted Sister)
 -Nothing Else Matters (och ett par dussin andra låtar av Metallica).

FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR:
 -Jobba betydligt mindre än jag gör nu.
 -Resa jorden runt med min älskling.
 -Göra en kortfilm, “Reflection Upon Self” (med förhoppning att den leder till mer filmjobb såklart!)
 -Köpa ett eget hus…
 -…och i det bygga en egen biosalong!

FEM DÅLIGA VANOR
 -Äter på tok för mycket godis!
 -Kör för fort…ibland.
 -Har tillfälliga infall av svårt-att-hålla-käft-sjukan.
 -Röker…oerhört sällan – som i 3-4 ggr per år, men det händer likförbannat ibland.
(Ja, kan återigen bara komma på fyra punkter)

FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
 -Se på film.
 -Skriva.
 -Vika origami.
 -Dricka riktigt gott vin.
 -Resa.

*****

Topp-fem actionfilm-citat:

-What kind of cop are you?!
-I’m your worst nightmare; I’m a nigger with a badge!
(48HRS)

-Someone call the fat lady, she’s on in five!
(Batman Forever)

-You’re hit. You’re bleeding man!
-I ain’t got time to bleed.
(Predator)

-Yippi-ka-yey motherfucker!
(Die Hard)

-This is the police! Move and you’re dead!
-I thought the police always said ‘Freeze’.
-Well, I am the police, and I say ‘Move and you’re dead’.
-Then I say I’m dead, and I move…
(The Crow)

Topp-fem actionskurkar:
 -Clarence Boddicker i Robocop.
 -Terminatorn i The Terminator.
 -Terroristen Karl i Die Hard.
 -General Hummel i The Rock.
 -Tankbilen i Duel.

Fyra jobb som jag har haft:
 -Växeltelefonist.
 -Kontorsadministratör.
 -Spärrvakt.
 -Personlig Assistent.

Fyra filmer jag kan titta på om & om igen:
 -Die Hard
 -The Fifth Element
 -House
 -Disorganized Crime

Fyra platser där jag har bott:
 -Trångsund
 -Brandbergen
 -Umeå
(Ok, så det ÄR bara tre – whatofit!)

Fyra tv-serier jag gillar:
 -CSI Las Vegas
 -Criminal Minds
 -Frasier
 -Heroes

Fyra platser där jag varit på semester:
 -USA
 -Thailand
 -England
 -Frankrike

Fyra sajter jag besöker dagligen:
 -Min blogg
 -Hotmailen
 -Mammas blogg
 -Ingers blogg

SAKER PÅ TEVE SOM FÅR MIG ATT …

Kräkas: Anna Anka!
Gråta: Anna Anka, igen!
Skratta: Skulle kunna svara samma en tredje gång, men skriver Chandler Bing och Niles Crane istället.
Bli glad: Klassiska filmer på bra sändningstider i reklamfria kanaler.
Bli uppgiven: Insider, Grannfejden och Paradise Hotel.
Byta kanal: Reklam och TV-Shop…vilket ju också är reklam.
Inte zappa: Bra filmer!
Gilla motorprogram: Top Gear!

2 thoughts on “Chribbes listor…

  1. Jag gillar som sagt listor och vem vet även denna kanske blir snodd

    Choklad är, om den är mörk, nytig har jag hört 🙂

Leave a Reply

