Har uppenbarligen varit snäll i år…

Eftersom jag fick en MASSA julklappar! 🙂

Massor av bra och användbara saker (sådana som ett 35-årigt barn uppskattar).
Bland annat Melody Gardot’s cd, Magnus&Brasse-dvd’n, Pride Prejudice & Zombies boken, pengar till en Magnum dvd-säsong, en massa Thai-baht, ett Hollywood Buzz-spel, en korsordstidningsprenumeration (säg det fort tio gånger), väggdekoration i form av trycktext, chokladkakor, en massa lotter och mycket, mycket mer…

STORT TACK
till alla och envar!

Givetvis gav jag själv bort en hel del roligheter också – det är nämligen oftast (och nu ljuger jag inte – ty det är detta som skiljer det 35-åriga barnet från det 10-åriga) roligare att GE än att FÅ.
Och av alla saker jag gav bort så kändes en av gummans julklappar mest lyckad – front row biljetter till Jonas Gardells “Trafikplats Glädjen” som går i Umeå i slutet av April nästa år. 🙂

När man kör bil passerar man då och då trafikplatser.
Det vet man för varje trafikplats markeras med en stor skylt.
Trafikplats står det och så ett namn.
Och så åker man förbi.
Jag vet inte vad en trafikplats är.
Förutom en skylt som kungör att här är den.
Trafikplatsen.
Vad gör man på en trafikplats?
Händer det nåt där?
Finns det nån som säger: ‘Åh, här är en trafikplats. Här stannar vi! Och myser lite.’
På väg mot Arlanda ligger en trafikplats som heter Glädjen.
Trafikplats Glädjen
Det tycker jag är fint.
Det finns bara ett problem.
Jag kan inte hitta avfarten.


Jonas Gardell

4 thoughts on “Har uppenbarligen varit snäll i år…

  1. VÄLBEKOMME! Ni hade vad det verkar en lyckad julafton. Ha en fortsatt skön och avkopplande julhelg! Kram på dig!

  2. STORT TACK till dig/er för superjulklappar!:)

    Jag är oxå riktigt avudssjuk på Gardellbiljetterna – love him!:)

    GOD FORTSÄTTNING!!!

  3. Ha! jag fick också Magnus&Brasse-dvd:n! och är såklart sjukt nöjd. Men är precis som du i den åldern att det var roligare att ge bort saker.

    Ha en god fortsättning!

Leave a Reply

