Fy fan för chips!!!

 Spenderade delar av julhelgen med att kolla på Magnus & Brasse-dvd’n jag fick av Inger i julklapp, och jag har verkligen letat efter ett klipp från showen “Det Är Serverat” kallat ‘Overtyr Med Arg Servitör’, delvis för att det är en av de roligaste Magnus-är-arg sketcherna som finns men även för att den kanske är snäppet mindre känd än en del andra bitar – men jag har tyvärr gått bet!
Men tro mig – den ÄR rolig!
Lite sådär snabbt ur minnet bara…:

-‘Fröken! Fröken! Fröken!’ …Vaddå FRÖKEN?! Ska man behöva köra topless för att de ska förstå hur det förhåller sig?!

-Och det är alltid samma jävla fråga, varje kväll. ‘Vaktmästar’n… Är köttet mört?’ Jamen vad fan ska jag svara på det?! ‘Nej, det är jättesegt! Kon var så gammal att hon gick raka vägen in till spisen och SJÄLVDOG!’

-Det finns ingen stil! Ingen finess! Jag står borta vid flamberingen på tju’tvåan och håller på med min specialitét; Crepes Sousette Orange á la Hagan Dahl! …Då böjer sig gubbjäveln fram och tänder cigarren i lågorna!

-Och en del är ju fulla redan när dom kommer. Jamen det är ju säkert! Titta er omkring bara! Rekordet togs häromveckan, när en kille kom KRYPANDE från entrén…växelpengarna i munnen. Han hävde sig upp på sin plats – och bad om att få BETALA! Jamen va faaan!

 Jag känner dock att jag vill bjuda på NÅT som INTE är nedtecknat ur mitt skakiga minne, så håll till godo med vad som måste vara DEN roligaste Magnus-är-arg sketchen i det kända universum, ‘Verkmästaren i Magen’!

3 thoughts on “Fy fan för chips!!!

  1. HAHAHAHAHA!!!!!!!!!! Sitter här i soffan “dagen efter kvällen innan” och FÖRSTÅR hur MIN vaktmästare i maen hade det igår……OCH IDAG;)

    HAHAHAHAHA!!!!!

Leave a Reply

