ZOMBIEWALK – RÖD SNÖ!

Handen upp: Hur många har hört talas om begreppet “Zombiewalk”?

I all enkelhet innebär det att en grupp människor klär ut sig till zombies, samlas på ett ställe och går/hasar/släpar sig till ett annat.
Detta kan givetvis variera något, men grundtanken är i alla fall att man rent legitimt ska få leka zombie – in public – ett tag.

I Umeå har det arrangerats minst två Zombiewalks, och jag har missat dem bägge.
 -Jag visste inte ens om dem förrän de var över.

Men den 30:e januari kl.13.00, då är det fanimej dags!

Jonas “Blodröd” Danielsson arrangerar, och jag hoppas uppslutningen blir fenomenal!

JAG kommer i alla fall vara där – made up to the max!
Har testat lite makeup-effekter (amatörmässiga, men effektiva – bilder kommer).
 -Har även beställt vad jag hoppas blir en läskig surprise!

Så, bor ni i – eller i närheten av – Umeå, pallra er iväg till Rådhusparken nästa lördag klockan 13.00.
Ni får såklart gärna komma och Zombie’a loss med mig, Jonas och alla andra, men annars är det säkert bara en upplevelse att befinna sig mitt i smitthärdens centrum. 😉 Ingen lär väl gå så långt att de faktiskt BITER nån, men inlevelsefaktorn brukar vara hög…

2 thoughts on “ZOMBIEWALK – RÖD SNÖ!

  1. WOW!!! Cooool!!!!

    Eftersom jag inte kommer att vara i närheten av Umeå den 30 januari, hur gärna jag än velat (saknar min bror;)) så hoppas jag att du kan ha någon på plats som förevigar dig och alla andra på bild!! (för du kanske inte, som ZOMBIE, kommer att ha kameran hängandes runt halsen;))

    Krampårej!

Leave a Reply

