Makeuptest – ZOMBIEWALK

OBS!
Dagens blogg är absolut inget för känsliga personer,
för även om bilderna nedan visar FEJKADE skärsår
och rivmärken så är de ganska otrevliga att titta på!

<¤><¤><¤><¤><¤><¤><¤><¤><¤>

Har pillrat lite med de makeup-FX produkter jag har hemma (ammoniakstinkande flytande latex samt en stor flaska riktigt bra fuskblod!), för att hitta på nåt som passar bra inför 2010-års Zombiewalk.

I måndags kväll testade jag att göra ett par simpla sår.

-Enkelt uttryckt; Hål i huden fyllda med blod…

 -Ärligt talat så var det från början tänkt att bli långa, djupa revor… Och jag misslyckades totalt! Men jag kände att jag ville inte bara kasta bort det, så jag plöjde på och gjorde nåt med det misslyckade som blev. …och det ser faktiskt ganska grisigt ut, åtminstone på nära håll.🙂

Igårkväll gjorde jag så ett nytt försök att göra revor, skärsår…eller vad man nu vill kalla det.
Det tog sin lilla tid, men lär gå fortare ju fler gånger jag gör det.

Ska göra något som liknar nedanstående makeup på min vänsterhand/arm den 30:e januari, men då även inkludera liknande skär-/rivsår i mitt ansikte och på mitt huvud. Det lär dock ta tiiiiiid (kommer ha ca 2-3 timmar på mig), men blir förhoppningsvis bra!

 -Nedan finns ett gäng klickbara bilder
(och kom igen nu, klicka gärna på dem, detaljerna syns så tydligare då… DUH!)

  

  

4 thoughts on “Makeuptest – ZOMBIEWALK

  1. Haha! Fan vad grymt!😀

    Cobbottin!😉

    Väntar på besked om jag kan fota, men om killen hade tid den dagen så var det lugnt iaf.

  2. HUUUUU!!!!!

    Det ser riktigt groteskt ut!!!
    Det första jag ser när jag öppnar din blogg är bilderna (och har totalt glömt bort att du skrev om att du skulle testa FX-produkterna). Gissa om jag fick en mindre chock och tänkte “NEEEJ, vad har hänt? Vad har han gjort?!!”

    ;D

    Ser fram emot Zombiebilder i en kommande blogg:)
    Kramis!

Leave a Reply

