Första offret för Dagen Z!

Hade ju planerat att vara ganska kraftigt utsminkad under morgondagen, hädanefter kallad Dagen Z, men den stadigt sjunkande temperaturen fick mig att börja fundera på nån sorts backup-plan…

Jag ska börja med att säga att jag inte kommer vara en “klassisk zombie”, utan har istället valt att satsa på att vara “nydöd”. Detta innebär; Inget vitt smink, inga gamla mögliga sår och bölder… Utan istället färska sår och djuprött blod, som att man ganska nyligen blivit zombiesmittad mao.

Ansiktet måste ju såklart vara make’at. Denna makeup har jag testat (mest för att kolla tidsåtgången) och den kommer vara kvar så som jag planerat den. Den makup jag planerat (och testat) på huvudet går dock bort. Jag KAN bara inte hasa runt utan mössa i närmare 20 minusgrader!
Samma sak med det jag planerat att göra med min vänstra hand/underarm – jag blir helt enkelt för kall och MÅSTE ha handskar på mig… Däremot tänkte jag att jag skulle kompromissa lite, emedan min högerhand/arm kommer vara intakta – med handske och allt – så har jag bestämt att min vänsterarm kommer vara HELT borta!
 -Avsliten av…någon eller några.😉
Det är inte lätt att dölja en hel arm, men efter att ha testat så känns det som att det faktiskt fugerar ganska bra.

Det var under preparerandet av kläderna inför den saknade armen som Dagen Z skördade sitt första offer.
Använde en lagom taggig ostkniv för att kapa vänster ärm på två tröjor och en jacka (ingen fara det är inga 1000-kronorsplagg direkt) och då jag var i full färd med detta skar jag mig gruvligt i vänster tumme!
Tror att jag kommer överleva – och det är inte så att jag behöver sy eller nåt – men det var inledningsvis lite svårt att få det att sluta blöda.
Nåja, vad är jag för zombie egentligen om jag tänker börja gnälla över ett litet skärsår…så, PFFFT! *viftar bort det hela* Det går över – och det är ju trots allt på den hand/arm som under morgondagen kommer vara dolda under kläderna, så no harm done!

Nu hoppas jag bara på en lagom stor uppslutning…det är tyvärr för kallt för att hoppas på MASSIV uppslutning, men visst skulle det vara kul ifall ett hundratal zombies hasar genom Umeå Centrum – mitt på blanka shoppinglördagen!

Bilder – tagna av Danne (och förhoppningsvis även Inger) – kommer upp under slutet av helgen.

2 thoughts on “Första offret för Dagen Z!

  1. Ser verkligen fram emot bilderna!!

    Men ett ÄKTA skärsår!!! Drt är ju jätteseriöst och verkligen stort av dig att offra ditt eget blod inför morgondagen😀
    Du tog väl tillvara på de droppar som spilldes!??! (du hade ju kunnat stänka ut dom över jackan eller nåt sånt och sen kunnat peka på fläckarna imorgon och säga “RIKTIGT blod, det ni!”;))

    Ser som sagt fram emot bilderna!

    KRAM!!!!

  2. Skönt att allt annat blod som ska användas finns på flaska😉 och att det var vänster tumme inte den högra. Hoppas det läker utan problem och en sak till som var tur, att det var så pass långt innan semestern😉

    Hoppas det blir bra uppslutning. Ska bli kul att se bilderna!

    Ha Kul!

Leave a Reply

