7 Filmer…

You got it!
Har ännu en gång rejdat hyrfilmsbutiken Nattöppet på sju stycken lite äldre hyr-dvd’s, som jag får behålla i en vecka till det förnämliga priset 99 riksdaler!

Valen föll på följande:


Number 23, The – 2006

Jim Carrey, Virginia Madsen, Logan Lerman
Regi: Joel Schumacher

Minns att jag ville se denna när den kom, vilket känns som mindre än ett år sedan…men tydligen var nästan fyra gånger så länge sedan.
Tycker att Jim Carrey är intressant, men stör mig ofta på hans forcerade lustigheter – vilket är varför jag dras till filmer där han får spela något annat!
Som i denna till exempel, där han spelar Walter Sparrows, en man som får boken “Number 23” av sin fru i födelsedagspresent – och efter ett tag blir besatt av denna siffra, och ser den överallt!
För de flesta skulle regissören Joel Schumacher säkert vara en varningssignal, eftersom han ligger bakom den mer eller mindre utskällda Batman Forever – men eftersom jag gillar den så…🙂


My Super Ex-Girlfriend – 2006

Uma Thurman, Luke Wilson, Eddie Izzard
Regi: Ivan “Ghostbusters” Reitman

Matt inser att hans perfekta flickvän, Jenny, är ett krävande neurotiskt vrak – men när han dumpar henne visar det sig att hon även lever dubbelliv som superhjältinna, vilket Matt får känna på då det förkrossade ex’et bestämmer sig för att utsätta honom för hämnd…superhjälte-style!
Tycker att den låter kul, åsså gillar jag Luke Wilson…lite i alla fall…fast det kanske mest är för att han är bror till Owen.


Charlie Wilson’s War – 2007

Tom Hanks, Julia Roberts, Philip Seymour Hoffman, Amy Adams, Ned Beatty
Regi: Mike Nichols

En verklighetsbaserad historia om en hemlig konspiration för att…bla bla bla – jag bryr mig faktiskt inte. Hyrde den bara för (de fantastiska) skådespelarna.
 -And that’s the truth, Ruth!


Meet Dave – 2008

Eddie Murphy, Eddie Murphy, Eddie Murphy
Regi: Brian Robbins

Dave Ming Chang är inte bara klumpig, blyg och klädd i discokläder – han är även ett rymdskepp fullt av små rymdvarelser som befinner sig på jorden med uppdrag att rädda sin hemplanet!
Ja ja ja, jag vet hur det låter – men jag är beredd att ge Eddie Murphy minst ett par chanser till.
Har den pissiga översättningen “Ett ufo i New York” här i Sverige.


Polar Express, The – 2005
Röster av: Tom Hanks m.fl
Regi: Robert “Back To The Future” Zemeckis

Ville se denna när den kom ut, men den gick bara med svensk tal på bio i Umeå.
Tänkte se den när mamma köpte den på pirat-dvd i Thailand, men den visade sig vara inspelad i en biosalong (med allt vad det innebär i katastrofkvalitetsväg).
Den gick på tv i julas (HURRA!), men då med svenskt tal (BUUUUU!).
 -Så nu har jag HYRT den!!!


Protector, The – 2005

Tony Jaa, Phetthai Wongkhamlao, Bongkoo Kongmalai
Regi: Prachya Pinkaew

Efter att ha sett ett klipp från denna på YouTube, där Tony Jaa fightar sig igenom en hel byggnad under fyra minuter – utan ett enda klipp eller kamerabyte!!! – så kände jag att den här MÅSTE jag bara se!


Lake Placid 2 – 2007

John Schneider, Sarah Lafleur, Sam McMurray
Regi: David Flores

Hyrde denna bara för att de övriga sex filmerna faktiskt verkar vara okej (eller kanske t.o.m. bättre?), och det skulle kännas fel att INTE ha åtminstone EN pissig skitfilm med sig hem…. Bara det förbannade omslaget är ju värsta varningssignalen.
Fast “Lake Placid” (1) var faktiskt inte alldels fy skam, så vem vet……😉

3 thoughts on “7 Filmer…

  1. Små korta ev rekommendationer på dom 2 första filmerna som tips efter kanske😉 Meet David kanske kan vara nåt…tveksam.

    Polarexpressen har jag sett om än i dålig kopia, den var suverän. Charlie Wilsons War såg jag på bio, ba skådisar om än lite oväntad rolltolkning av Julia Roberts.

  2. Number 23 är jättebra faktisk (har den hemma – en thaikopia….men en BRA thaikopia). Tycker oxå att det är kul & intressant att se Jim Carery i andra roller än de “gamla vanliga”.

    Den asiatiska filmen, är det en thaifilm?

    Ha en suverän filmvecka!

    Kramis!

  3. Pingback: 7 (korta) recensioner… «

Leave a Reply

