I’m the Allstar-idiot!

 Gissa vad som händer då man drastiskt minskar sitt (i ärlighetens namn ohälsosamt stora) intag av socker, fett och kolhydrater under närmare en månads tid – och sedan, utan någon som helst förvarning till Gunnarsson, sätter i sig mozzarellagratinerade vitlöksbröd doppade i aioli samt en stor chiliburgare med country-fries och cole slaw, sköljer ner detta med en stor cola (inte light) och avslutar med lite chokladdoppad frukt och en ganska stor kopp kaffe
 -Kom igen, gissa nu!

Mmm, precis!

 Kombinera nu detta med en växande resfeber – eftersom vi dagen efter ska dra iväg på en fyraveckors Thailandsresa – och då får man vaddå…?
 -Man får en orolig natt, kombinerad med molade magvärk, det är vad man får!

 Jag HAR sovit, det vet jag. Men det tog ett bra tag innan jag somnade (klockan var säkert efter 01.00), och jag vaknade sedan till vid 04.30 och kollade på klockan. “Helvete” var nog det första jag tänkte… Men jag låg kvar, blundade, försökte ignorera min rumlande mage och istället “koncentrera mig på hur trött jag var” (jamen ni hör ju, idioti!!!).

 Vid 05.30 gav jag upp, och nu sitter jag här.
Sågverksarbetaren Inger ligger dock kvar där inne – vet faktiskt inte om hon sover så mycket, men hon försöker i alla fall, det arma lilla livet 🙂 –  och om ca en timme är klockan 7 och då börjar mobilerna leva om inne i sovrummet, det är nämligen då det är tänkt att vi ska kliva upp.

 Nåväl, jag får faktiskt skylla mig själv!
Jag hade kunnat skippa det ena vitlöksbrödet, åtminstone halva hamburgerbrödet (det var ENORMT) samt struntat i att äta alla fries. Det är nämligen (förutom godis) just kolhydraterna jag skurit ner mest på. I synnerhet bröd och potatis/pasta/ris. Äter en smörgås om dagen och har inte ätit mycket av det andra alls de senaste fyra veckorna… Så att plötsligt äta den vanliga frukostmackan, två brödbitar till lunch (kom jag just på, JEEEZUS!!!) och sedan avsluta dagen med två bitar vitlöksbröd, ett jättestort hamburgerbröd samt en laddning fries var nog den näringmässiga motsvarigheten till en Tjernobylstor härdsmälta i magen!

Den som önskar se lite tjusiga bilder från den väldigt
trevliga gårdagkvällen kan  kolla in Dannes blogg.

***

Och till det fåtal som tidigare tänkte "Vem fan är Gunnarsson?!":

2 thoughts on “I’m the Allstar-idiot!

  1. Men det är ALLTID lätt att vara efterklok. Herregud, vem kan tänka logiskt när man får så mycket (som det låter) supergod mat uppdukad!!???!!

    En positiv sak kanske är att du då möjligtvis lyckades slumra till på flyget till Bkk, eller??

    Shoppa lugnt nu!

    Kramis!!!!!!!!!!!!

Leave a Reply

