BANGKOK FFS!!!

Halloj everyhopa!
Da var vi Bangkok da…

Hade en stressig stund pa Umea och (i synnerhet) Arlanda flygplats.
Ett flaskigt snoovader i Stockholm gjorde att vart flyg fran Umea var nastan 2 timmar sent, sa det var med nod och nappe vi hann till incheckningen vid Thai Air-disken.
Sprang som Stenmark mellan folket i Sky City!

Flygresan gick kanonbra, och vi kombinerade korsordslosande med atande av allt gott som det bjuds pa.
Nat filmtittande var det aldrig tal om, duken var for langt bort…

Val framme i Bangkok tog det en bra stund att ta sig igenom alla sakerhetskontroller, hamta ut vaskan och aka Airport Expressbussen till varat hotell.
…och det var (och ar) VARMT!!!

Tacksamt nog fick vi tillgang till varat hotellrum redan nar vi kom (istallet for klockan 14 som ar brukligt) – och apropa hotellet, JAVLAR vilken lyx!!!
STORT rum pa 15e vaningen, med panoramafonster ut over Bangkoks alla hus och gator. Badrummet har aven det ett parnoramafonster ut i resten av rummet. “HA!” sa Inger, “Da kan jag titta pa dig medan du bajsar!”… Men lyckligtvis fanns det et elektrisk gardin man kunde falla ner. Sa HA tillbaka!🙂
Precis allt pa hela hotellet OSAR lyx a flard, och man kanner sig som f*cking royalty nar man vraker sig i den stora sangen, kladd i en av de superskona badrockarna, och tittar pa flatscreentv’n.🙂

Lordagen var ganska jobbig, eftersom vi inte sovit manga timmar pa flyget (max en eller tva) och alltsa kampade mot trottheten. Det ar ingen bra ide att sova alltfor mycket pa dagen, eftersom man da kommer paja nattsomnen…
Sa vi vandrade runt och tittade pa omgivningen, handlade lite av varje pa en narbelagen (samt ENORM) Tesco samt kollade in en biograf vi fatt syn pa fran varat hotellfonster. En… wait for it …IMAX biograf!!!
De visar Avatar i 3D, en film jag redan sett tre ganger, men jag kan inte motsta att se den i IMAX 3D…🙂

Internettiden haller tyvarr pa att ta slut, men mer bloggar kommer, var sa sakra! Till exemel en om dagens besok pa Jatujak Weekend Market (PajalaMarknad slang dig i vaggen!!!).

Adios!

3 thoughts on “BANGKOK FFS!!!

  1. Välkomna till solen och värmen. Passa på att slita ut er i BKK för sen kan ni vila resten av tiden😉

  2. Åh du ska vara glad att ni kom iväg. Stockholm är helt nere. Tunnelbanorna har legat nere i dygn, jag stod i sammanlagt 1,5 timmar i -23 och väntade på ersättningsbussar som aldrig kom så gissa vem som blivit tvingad till semester mot sin vilja idag……
    Inte bara jag, hela jävla stockholm.
    Lelle är lack

  3. Sitter hemma i kalla Sverige igen och “läser igen mig”” på bloggar jag missat (jupp, semestern blev sån avkoppling att jag liksom “kopplade bort” mitt dagliga surfande;))

    Mmmm…..ett hotell i ren LYX är precis vad man ska ha i en storstad!

    Men jag lovar dig att “Casa Mama” i Lamai inte går av för hackor det heller😉

    Kramis!

Leave a Reply

