Koh Samui FFS!

Anlände till Koh Samui på tisdagkvällen.
Hade bokad transfer som väntade vid flygplatsen (en pickup, så stackars Fanta – vår oranga väska alltså – fick skumpa runt på flaket) och vips var vi vid hotellet Lamai Buri.
Checkade in snabbt, tog oss in på rummet, duschade som att det gällde livet och satte på oss fräscha kläder. Sedan gick vi till restaurangen Big Wave, bad om ett bord för fem och satte oss sedan att vänta på mamma (som visste om att vi var där) och SysYs & Fredrik (som inte visste det).

-Kan nämna att den sedan länge planerade överraskningen var total! 😀
Vi åt Big Wave’s goda mat med rejäl aptit, och avrundade sedan kvällen med varsin supergod drink på Lava Lounge. Eller varsin och varsin, zzzvampen Micke hann såklart hälla i sig två! 🙂 (rekommenderar cocktailen Grasshopper!)

Onsdagen (Sys och Fredriks sista dag) blev en redig stranddag, med solstolar, sand mellan tårna, bad i havet, iskaffe och doften av solskyddsmedel härskade. Jag lyckades naturligtvis bränna mig lite grann – för att jag är kaxig och inte tycker att jag behöver smörja in mig så mycket.
Vi åt lunch på stranden – promenderade bort en bit för att hitta “papayasallads-damen” och beställde två monstergoda kycklingspett var samt två portioner chilihet made-to-order papayasallad.
-Sammanlagt 35 kronor…

(Jag vet att jag har en benägenhet att tjata om vad saker och ting kostar här, och jag ber om ursäkt för det, men jag är bara så löjligt fascinerad av hur saker kan vara så billigt!)

På eftermiddagen var jag förbi hos Tam på Tams Tattoo (han som för fem år sedan gjorde mosiak-geckon jag har på insidan av vänster underarm) och konsulterade honom om fortsatt tatuerande av den armen.
Han ritade (med spritpennor direkt på armen), tog kort, tvättade bort och ritade igen.
Jag har idag bestämt mig för vad jag ska göra, men tänker inte säga vad… Ni får vackert vänta på fotona, som lär komma upp sen när vi kommit hem.

Idag (torsdag) har vi varit på Tesco och handlat lite av varje.
Kläder (helt rätt att handla där Fredrik, snyggt och billigt – och ingen jobbig prutning), lite mat, flipflops och toalettartiklar. En hel jämra femhundring gick det på… 😉

Åkte tillbaka till mammas hus, åt maten vi köpt (varsin STOR portion ris, ägg och chili/basikikakryddat kött samt en massa färsk frukt till efterrätt – ca 6 kronor per person!!!) på verandan och medan vi satt och fikade efter maten – med siktet inställt på att ta oss ner på stan efter uppdrucket kaffe – så började det regna… Och när det regnar i Thailand…då regnar det! Det regnar så att man tror att någon skämtar!
Det R-E-G-N-A-R (med STORA jävla bokstäver).
Det slog så hårt mot verandataket så att vi nästan var tvungna att skrika åt varandra inne i huset.
Det regnar så mycket att det faktiskt inte ens är tråkigt eller irriterande, utan man står mest och fascinerat tittar på medan det ser ut som att världen håller på att gå under och att Noak borde börja bygga sin ark vilken minut som helst…

-Nåväl, ska lämna över datorn (mammas laptop) till Inger en stund.

Imorgon bitti åker vi vidare från Koh Samui med båt, till ön Koh Tao.

Buhbye!

3 thoughts on “Koh Samui FFS!

  1. Jag vill inte förstöra er solsemester nu, men Sverige förlorade i hockeykvartsfinalen. Försök att inte tänka på det återstående veckor där borta. 😉

    Idag är det bara -17° här så vi har också shortsväder. 😛

  2. Mmmmm…tropiska regn är UNDERBARA!!!

    Jupp, den länge (av er) planerade överraskningen blev verkligen TOTAL! Så himla kul att vi hann ses, käka supergod middag (Big Wave blev vår favoritrestaurang), dricka goda drinkar och en heldag på stranden:)

    Njuuuut vidare nu!

    I Stockholm har vi förresten idag haft 0,9 grader VARMT – de ni! 😉

    Kramis!!

Leave a Reply

