Koh Tao #2

-Saxat ur min resedagbok…

“28 februari, 2010
Kl.10.57

Har dackat pa Sairee Beach, Koh Tao. Gardagkvallen var ett veritabelt sjoslag! Inledde med en jattetallrik supergod texmex-mat pa El Gringo, som jag – mitt pucko -valde att skolja ner med en SangSom/RedBull-Bucket (invigda vet vad detta innebar).
Var egentligen smatt berusad redan efter detta, men bestallde trots mitt tillstand in tva (2!) B52-shots. Jattegoda, men anda…!
Sedan gick vi vidare till en av de manga strandbarerna, dar blidde det tre (jupp, rakna dem!) cocktails.

Efter det lullade vi tillbaka till hotellet – dar min hjarna checkade ut!
Madde tokigt illa, allt snurrade och jag lat som en hjarnskadad gris dar jag lag och vred mig i sangen och forsokte sova.
Var uppe och korde buss… FEM GANGER!!! …men det blev aldrig ens ett uns battre. Somnade till sist av ren utmattning – men kan arligt saga att sa javla fyllesjuk har jag aldrig varit nan endaste gang tidigare!

Den lilla droppen valdoftande parfym i detta hav av diarre ar att hela kvallen, med mat och allt, inte kosatde min planbok mer an 1120 baht (ca 250 kronor).

Morgonens frukost bestod av (forutom en huvudvarkstablett) ett jattelass fried rice samt en omelett, en rostmacka, en kopp te, tre glas apelsinjuice och narmare en liter vatten…😉

Kl.16.43
Har hittills dovat bakfyllan med ovan namnda frukost, en hawaii-pizza, en halv mango, en chokladbit, en chokladmilkshake och en halv portion fried rice… Och om ett par timmar ar det dags for middag.
-AH, LJUVA BAKSMALLA!

Kl.20.21
Vi promenerade runt pa stan, kollade pa klader, skor och annat – kopte en vattentat 5-litersvaska (Dive Bag, bra att ha!) och gick langs med vattnet till en av de manga restaurangerna som vetter ut mot havet.
Vi bestallde mat och dryck (jag bestallde “fried chili with basil & chicken” och blev lite snopen da jag insag att huvudingrediensen faktiskt var chili!!! – det var valdigt starkt, men gott i alla fall).
Sedan at vi medan vi beundrade den fantastiska solnedgangen…och begrundade faktumet att man verkligen kan ha det sa har bra!

Just nu ligger jag i hotellsangen, medan en ivrig och lycklig Inger drar solbranda flagor fran mina oron (glomde smorja in dem med SPF forsta dagen – och nu flagar de).”

********************************************

Nu (som precis i skrivande stund alltsa… mao den 1a mars, kl12.00) har vi checkat ut fran hotellet, och vandrat runt i vantan pa att klockan ska bli 14.00, da var transfer till baten tillbaka till Koh Samui ska hamta oss.
Inger ar pa nat massagestalle och far en entimmes Thaimassage.
Jag star over… Men ska ta en entimmes facemassage senare.

Om en fem-sex timmar checkar vi in pa Pandrora Resort & Spa i Chaweng, och dar kommer vi ha datortillgang pa rummet – sa det lar bli en och annan blogg dar och da.

Hej svejs!

2 thoughts on “Koh Tao #2

  1. Ohhhh, baksmälla är ALDRIG roligt. Baksmälla i dryga 30 graders värme och sol är ÄNNU värre.

    Men det kanske är som man brukar säga: “Det som inte dödar det härdar”😀

    Ha en superlyxig vistelse i Chaweng!

    Kramis!

Leave a Reply

