Say…no…more…!

Inger har fyllt ar idag, och vi (jag, Inger och min mamma) at lyxig fodelsedagsmiddag pa restaurang Relax i Chaweng. Jag vet att detta ar att pressa er, mina ytterst fa lasare, till det yttersta – men jag MASTE ju bara fa bevisa, en gang for alla, prisskillnaden mellan Svedala och Thai…eh…dala.😉

Forratter:
-Spring rolls
-Shrimp cocktail
-Spicy salad with pork

Varmratter:
-Pasta aglio olive with basil
-Fried beef with chili & steamed rice with fried egg
-Chicken with curry and chili & steamed rice

Efterratter:
-Chocolate mousse
-Banana fritter with ice cream
-Deep fried ice cream

Att dricka till:
-1 stor karaff vitt vin
-1,5 liter mineralvatten

Pa notan, nar vi val tog in den, stod 1.515 baht.
Jag lamnade 1.600 Thailandska baht…

-Det ar ca 365 Svenska kronor!

2 thoughts on “Say…no…more…!

  1. För den summan kan man typ gå ut tre pers och äta LUNCH på här hemma…….suck! Jaaa, nog saknar vi prisnivån…..

    Låter som att ni hade en helmysig kväll med goood mat:)

    Kramis!

  2. Det var gott. Trots noteringen om “No spicey” på beställningen så hettade det i munnen. Tänk om jag inte sagt till om no spicey😉

Leave a Reply

