SPA-behandling!

Igar fick vi var SPA-bahandling, som ingick nar vi bokade rummet har pa Pandora Spa & Resort!

Jag, som sallan (eller snarare aldrig) blir masserad var faktiskt lite smanervos, men tankte att det mesta av allt det har kommer nog vara ganska sa skont sa…
-Hi-ho! Let’s go!

Vi inledde med att traffa Pandoras agare, Horacio (har skrivit hans namn som “Horatio” tidigare, men sag pa SPA-kvittot att han sjalv skrivit det med “c”), for att bestamma vilka produkter vi ville anvanda under bodyscrub- och oljemassage-delen av var behandling.
Jag valde coconut-bodyskrub (tror Inger valde ananas) och sedan valde vi bagge samma sorts olja, den kallades “Peace” och doftade friskt av sandeltra, citrongras, ingefara och en massa andra yummiga saker.

Efter det var det dags for en snabb avduschning och sedan in i ett grott-likande steamroom! Darinne var det morkt, riktigt varmt och superfuktigt, dimman lag tat och vi satt dar i ca 10 minuter, under vilka svetten inte lackade – den rann i strida strommar! Sedan ut, duscha av oss, hoppa i en forhallandevis sval bubbelbool i fem minuter – assa tillbaka in i steamroom’et i 5-10 minuter.

Efter andra vandan inne i angan duschade vi av oss annu en gang, och lade oss pa varsin massagesang, placerad ute i det fria pa hotellets gard – men bakom skira draperier (innan jag lade mig ner gick jag ivag och bytte fran mina sackiga badshorts till ett par tighty-whiteys).
Vid massagesangarna vantade tva thailandska damer med varat val av bodyscrub, och sedan var det scrub-dags!
Den har delen av behandlingen tyckte jag tveklost var skonast, det var som en sorts lightmassage, med nat latt hudskrubbande. Det tog dock ett par minuter att vanja sig vid att nagon annan ar och knadar pa mer privata stallen av ens kropp…som till exmpel insidan av laren (hela vagen upp till jumsken!), men hela proceduren var sa forbannat avslappnande att jag narapa somnade – sa jag gissar att jag vande mig till sist!😉

Efter bodyscruben fick vi slapa oss till duschen igen, bagge ganska mosiga i huvudet, och nar vi kom tillbaka till sangarna var det dags for oljemassage (med den dar “peace-oljan”).
Oljemassagen ar egentligen en ganska mild form av massage, och jag skulle vilja pasta att det i mitt fall var till 95% jatteskont… De aterstaende 5% har inget med den masserande thaidamens effektivitet eller kunnande att gora, det ar helt enkelt for att jag tycker att det gor lite ont…🙂 (Har tittat pa nan gang da Inger fatt riktig Thai-massage, och kan saga att jag troligtvis skulle ha avlidit om det varit jag).

Det har var dock ett antal pinnhal langre ner pa intensitetsskalan fran en Thaimassage, och darfor riktigt skont!
Oljemassagen varade sakert en timme, svart att veta da man inte har en klocka att titta pa – och hade man mot formodan haft det sa hade man inte varit i stand att se vad den visade!
Massagen avslutades med att man lag pa rygg, med huvudet i massagedamens kna och blev masserad i ansiktet, tinningarna, pannan… Jag kunde kanna hur precis hela huvudet sjonk ihop medan hon holl pa… Och jag var helt bombad i hjarnan nar hon var klar!

Vi vinglade tillbaka till rummet, dar vi begrundade vad vi skulle ta oss till med kvallens middag – vi var ju hungriga bagge tva, men vem fan vill ga nagonstans efter en san grej!? Det knackade pa var altandorr och dar stod bartendern, som beklagade att hotellet inte serverar mat mer an frukosten pa morgonen, och rackte over varsin gigantisk apelsinjuice-shake. Man tackar! Man tackar!

Vi kladde hursomhelst om lite latt och drog oss till narmaste restaurang, vilket ar den tidigare namnda hal-i-vaggen restaurangen (ett uttryck som FreddeA nu fatt mig att inse kanske later lite suspekt…sa jag tanker harmed kalla dem for plastmobel-hak!) och bestallde varsin tallrik god och billig thaimat.

Efter det var det rummet som gallde!
Vi vrakte oss i sangen, kollade pa ett avsnitt av The Big Bang Theory, laste bocker, loste korsord och slocknade till sist som tva klubbade (eller kanske SPA-behandlade) salar!

Idag ska vi inte gora manga knop, utan har tankt att gardagens eftermiddag skall upprepas som en heldagsaktivitet. Vi ska med andra ord sitta nedsjunken i Corto Malteses pool och lasa!

-Man KAN ha det samre…

2 thoughts on “SPA-behandling!

  1. Låter somni har det bra mao.
    “hål-i-väggen” är ett bra uttryck tycker jag. Det låter precis som vad det är. En resturang utan väggar. Kanon!

  2. Som jag skrev i förra bloggen: Vilken PERFEKT dag!!!

    (drömmer mig tillbaka till varma sköna underbara Thailand och massor av skööööön massage)

    Kramis!

Leave a Reply

