Work in progress!


Den är långt ifrån klar – men visst ser man att den kommer bli läskigt bra!

 Har genomgått min första session hos tatueraren Tam här i Lamai, på Koh Samui i Thailand.
Det var Tam som gjorde mosaik-geckon på insidan av min vänstra underarm – och han har nu fått mer eller mindre fria händer att fylla på resten av underarmen…

 Efter en kort konsultering för tre veckor sedan bestämde jag mig för att en slingrande japaninspirerad drake, omgiven av körsbärsblommor och dimma/rök, var rätt för min arm, så jag bokade tatueringstid till idag (måndag) samt imorgon.
Vid 12-tiden var jag där, och han börjande ganska omedelbart…

 För det mesta så öveför tatueraren en stencil till den kroppsdel som ska tatueras, och sedan följer han/hon de strecken. En del tatuerar helt på fri hand, utan stencil…
Tam har en annan sorts metod – som dessvärre är ganska så smärtsam!
Han ritar först upp motivet på armen med tjocka färgade tuschpennor, inte jätteslarvigt, men inte med kristallklara detaljer heller. Sedan tatuerar han på dessa streck, väldigt hastigt och UTAN BLÄCK! När han gör detta går han snäppet djupare än vad färgen senare kommer sättas, och det gör att just denna omgång är nåt så inåthelvete smärtsam!
 Det river och bränner varhelst han än far fram med maskinen…och denna tatuering innefattade bland annat områden i närheten av armvecket och armbågen – samt rätt över den där lilla benknölen på handleden…. You do the math.😦
Nåväl, hela denna procedur lämnade röda upphöjda märken på min arm, som rivsår eller vad man nu ska kalla det. Och när Tam sedan gjort klart en hel mall av “rivsår” över hela underarmen, så tvättade han bort resten av de ritade delarna – åsså körde han igång med konturerna.

 De flesta är väl medvetna om att en tatueringsmaskin oftast körs med fler än en nål, från tre ända upp till 14 (så vitt jag vet)…men  Tam gjorde alla konturer med en singelnål. Det svider en del, men konturerna bli å andra sidan extremt detaljrika!

 Allt som allt satt jag i hans AC-kylda bakre rum i 2½ timma (med sammanlagt max fem minuters icketatuerande), och kände mig ganska så trött och mörbultad efteråt. Men det jag kunde se i konturväg var så förbannat jävla APSNYGGT att det var värt all plåga!
Det lär säkert kännas etter värre imorgon, då min redan ömma arm ska fortsätta hamras på – med skuggor, utfyllnad och allt vad det nu blir innan det är klart… Återkommer med fler bilder då allt är färdigt!

 -Woohoouch!

  

3 thoughts on “Work in progress!

  1. “Den som vill bli fin, han får lida pin”!!!
    Ska bli spännande att se slutresultatet.

  2. Är såå stolt över att jag fick vara den första att se konstverket (det halvfärdiga alltså) LIVE!🙂

    Länge leve Skype!

    Det kommer att bli toksnyggt när det är klart!!!🙂

    Kramis!

Leave a Reply

