Flyg, fula flugor, flyg!

[Umeå, den 19:e mars, klockan 16.15]

 Igår, på torsdagkvällen, vid 18.00, blev vi upphämtade utanför mammas hus i Lamai, på Koh Samui i Thailand. Den stora minivan’en med den gungande fjädringen och de knarrande sätena körde oss till Koh samuis flygplats. Där checkade vi in och flög, efter ett tag, med ett superlitet tvåpropellersplan(!!!) till Bangkoks flygplats.

 Efter att ha lojat runt där ett tag så var det dags för nästa etapp…

Följande är saxat ur min ständigt medföljande anteckningsbok:

19/3

Ca 01.00 (thailändsk tid)
 Nu är vi i luften, på väg mot Stockholm, Sverige. Sitter en trappa upp i det enorma flygplanet, i behagligt rymliga stolar i Thai Air’s Premium Economy sektion (bara om jag sträcker ut benen och spretar med tårna kan jag nå sätet framför).
Det känns väldigt lyxigt – och än mer så då det första vi tillbjöds var champagne!

 Hupp nu är det middagsdags – med vita dukar på borden, porslinstallrikar, årgångsvin till maten och allt. Tredelad förrätt, valfri varmrätt (man hade fyra olika att välja bland) samt frukt/ostbricka och Tiramisu till efterrätt.
Jojomen, fint ska’re va!

01.56
 Känner mig lite på pickalurven efter tre glas vin… Ska nog be om ett dfjärde till ostbrickan, så sover jag gott sen.🙂

02.33
 Dags att sova, är trött… (fixade lite konjak till kaffet som serverades till Tiramisun).

03.45 (Svensk tid – vilket innebär att detta stycke skrevs drygt sju timmar efter anteckningen ovan)
 Har sovit ett tag, inte jättebra – men betydligt bättre än jag hade gjort i vanliga flygstolar. Men det är egentligen inte Thai Air’s fel, praktiskt taget inga flygstolar är ju gjorda för hundrakiloskillar som föredrar att sova liggande på sidan ihopkurade till “små” bollar…🙂
Vaknade och kollade på slutet av nån Sandra Bullock-film (The Blind Side tror jag att den hette, verkade bra!), sov sedan ett tag till och sitter nu och kollar på The Fantastic Mr. Fox. (eftertanke: Wes Anderson är ett j*vla geni! MÅSTE köpa Mr. Fox då den släpps på dvd!!!)
Ca 2 timmar kvar tills vi landar på Arlanda.

07.22 (Svensk tid)
 Sitter på Arlandas inrikesterminal, vid Gate 33, och väntar på att få borda Umeåplanet.
Våra väskor (tillsammans tre kilo för tunga) klockades in, av en välvillig SAS-anställd, som vägandes 0,1 kilo under maxvikt.”

 Det finns mer skrivet i min lilla bok, men det är mest svammel.
Vi tog oss hursomhelst till sist hem, med all vår packning (ca 20 kilo mer bagage på hemresan än på utresan).

Vad i hela friden har vi då köpt…undrar ni säkert.
 Men se det lämnar jag till en annan blogg, är trött i huvudet just nu och orkar inte skriva mer.

 -…och de fula flugorna flög!

2 thoughts on “Flyg, fula flugor, flyg!

  1. Lät som att ni var nöjda med premium economy. Jag sover inte heller stenhårt men man sitter betydligt skönare på övervåningen och det är mycket tystare.
    Lät som en riktigt nice dinner. Jag är glad att jag också sitter däruppe när det blir dags för min hemfärd.

  2. Visst känns det lite märkligt – ena stunden är man i sol & värme och bara “några” timmar senare sitter man hemma i kylan och vardagen igen!! Bara genom en liten (….eller…”lite längre” kanske;)) flygresa…..

    ……måste köpa ett jumbojet!!

    Kramis!

Leave a Reply

