Världsmetropolen Härnösand!

 För ett bra tag sedan såg jag (stora) delar av en show kallad Speedmouse på YouTube.
De två speedade komikerna (eller vad man nu ska kalla dem – “performance artists” känns mest rätt, men hur fan översätter man det?!) som framförde Speedmouse var Shane och David; även kallade The Umbilical Brothers.

Det jag såg på YouTube var så fascinerande att det utan tvekan bäddade för ett dvd köp.
 -En import, rent av!

 Så jag beställde Speedmouse från en Australiensisk sida, och lyckades smyga den förbi svenska tullen.
Den är fantastisk underhållande, och publiken nedanför scenen (den är inspelad i Operahuset i Sydney) verkar ha mer än lovligt roligt (åsså går inte det digra extramaterialet av för hackor heller)!

Så, undrar ni säkert, om man nu känner för att man skulle vilja se
The Umbilical Brothers live…var ska man då bege sig?

TILL HÄRNÖSAND!!!

-Jodå, det är helt sant! Nästa torsdag packar jag, Danne, Fredrik (tror jag) och en person till in oss i en bil och bränner ner till Härnösand, för att kolla in showen Heaven By Storm med Australie-duon The Umbilical Brothers.

Kolla gärna in de första 4-5 minuterna från deras Speedmouseshow här nedan, och bedöm om detta är något för er. Känns det som att det är det så kommer Umbilical Brothers köra sin show även i Sundsvall och Stockholm (och på en MASSA andra ställen också).

Kolla in DERAS HEMSIDA för mer exakta datum/tider.

Men kolla in klippet först:


“Shane… Just do it.”

2 thoughts on “Världsmetropolen Härnösand!

  1. Jag blir galen på slött och långsamt bredband. Det har krånglat HELA dagen och merparten av kvällen😦 Jag ville verkligen se och skratta men det får bli imorgon HOPPAS JAG VERKLIGEN!

    Hoppas ni får skratta massor!

Leave a Reply

