Stockholm Zombiewalk 2010!!!

LISTEN UP YOU DEADHEADS!!!

Det dags för Stockholm Zombiewalk 2010!

 Den 12:e juni, 2010, kommer de odöda hasa, släpa och krypa sig genom Stockholms City! Blodiga, ruttna, likbleka och otäckt stönande levande döda myllrar fram över gatorna och lämnar blodiga spår efter sig…

 Jag var med på Zombiewalk här i Umeå i vintras, då var det – kanske på grund av den brutala kylan (-20 grader) inte fler än 20-25 deltagare, och marschen varade inte längre än kanske 20-30 minuter…men det var trots allt förbannat kul!
Och för att ni skall få lite pejl på skalan, så skall ovanstående ställas i proportion till detta:

 Första gången det arrangerades Zombiewalk i Stockholm var det ca 400 odöda på gatorna, året efter var det 800!!!
Man samlas 15.00 i Fatbursparken (Bågenhuset vid Medborgarplatsen) och Zombiewalk’ar ända till Humlegården!
 -Det är GENOM hela Stockholms City!!!
 –En lördag!
 -Mitt på dagen!!!

 Mina flygbiljetter är inköpta och jag kommer vara där, uppsminkad, nerblodad och rutten!
(Hade dessutom snorig tur och kunde boka en resa för mina SAS-Bonusflygarpoäng , och flyger därför t.o.r. umeå/stockholm praktiskt taget gratis!)

 Så kom igen nu allihopa!
Ett sånt här event är betydligt roligare än vad de flesta tror att det är… Och om inget annat lockar så kanske det kan vara kul att i två ynka timmar försvinna in i en annan värld och låtsas vara någon annan – eller åtminstone låtsas vara någon som inte lyssnar på något annat än sina mest basala instinkter (att äta hjärna!!! *hahaha*). Man stänger ute världen, stirrar på alla som stirrar på en (och tro mig, de kommer stirra!) och med lite tur så kan man skrämma skiten ur dem genom att bara ta ett halvt steg i deras rikting!😀

Till Konradsson, Larsson och de ni känner som jag känner:
Vad sägs!?
Vill ni vara zombies med mig?🙂

Till Danne:
Lust att flyga ner?😉

Till Sys:
Är du lika PÅ nu, som det lät när jag spånade på om detta i Thailand?
Makeupeffekter på stormagen åsså kan du zombia runt allt vad du orkar…
Och zombies går låååångsamt, så det blir ingen direkt ansträngning.😉

Till ALLA ANDRA:
I Zombieland finns ingen segregering
och precis alla zombies är välkomna!
Klockan 15.00, den 12:e juni 2010
Fatbursparken (Bågenhuset), Medborgarplatsen
STOCKHOLM

ZOMBIEWALKENS BLOGG FINNS HÄR!

OCH DERAS FACEBOOKSIDA FINNS HÄR!

One thought on “Stockholm Zombiewalk 2010!!!

  1. KUL ATT DU KOMMER HIT!!!🙂

    Men låt mig fundera på det där med att delta med “uppsminkad mage”…..😉
    (magen är inte just nu sådär så att jag skulle gilla att visa upp den alldeles bar…..men vem vet vad som händer på dryga 6 veckor:))

    Ska hur som helst bli härligt att få se dig här i Stockholm om en dryg månad:)

    Kramis!

Leave a Reply

