Dennis Hopper, R.I.P

Igår avled Dennis Hopper, 74 år gammal.

Gissningsvis minns de flesta honom från Easy Rider (1969) eller Blue Velvet (1986)…
Men jag kan liksom inte hjälpa att den första bilden jag får i huvudet när jag hör hans namn är den av psykopaten Lieutenant ‘Lefty’ Enright i
The Texas Chainsaw Massacre part 2 (1986)…


Dennis Lee Hopper, 1936-2010.

Och medan jag letade efter ovanstående bild, så fick jag även upp omslagsbilder på filmen i fråga, varpå jag för första gången insåg att det (omslaget alltså) är en parodi på omslaget till The Breakfast Club!
😀

 

2 thoughts on “Dennis Hopper, R.I.P

  1. Hahaha, sånt som aldrig tänkt på tidigare:)

    Det går ju i alla fall inte att mista sig på att det är Breakfastclub-omslaget som det ska efterlikna.

Leave a Reply

