Survival of the fittest…

När DVD-samlingen sväller upp utanför den plats som för tillfället är tillgänglig i vardagsrummet…så måste man sålla! De omedelbara frågorna som uppkommer lyder då; Var fan ska man börja, och vilka kriterier skall man ha?

Kort sagt:
Vilka ska man spara – och vilka ryker?!

Jag började med att plocka bort sådana som jag köpt/fått eller vunnit, men inte gillade…
Det bildade en hög bestående av:
 -Bringing up Baby
 -Diner
 -Hellboy II – The Golden Army
 -Lucky you
 -Magnum P.I., säsong 1
 -Magnum P.I., säsong 2
 -Max Payne
 -Pauly Shore is dead
 -Reservoir dogs
(no worries, detta är en dublett!)
 -To kill a mockingbird (sv.titel Skuggor över södern)

Och fortsatte med det jag skulle vilja kalla “SavannTeorin”…som i Survival of the fittest – vilket kortfattat kan förklaras med “om en film man har i samlingen inte har några som helst förlåtande egenskaper…så finns det helt enkelt ingen anledning att ha den kvar!” Vad som däremot skall räknas som en “förlåtande egenskap” kan ju kanske debatteras. Det finns filmer i samlingen som är fantastiskt dumma och värdelösa – men som jag gillar ändå…i de flesta fall just för att de ÄR dumma och värdelösa – och de vill jag ju såklart inte göra mig av med!
MEN, så finns det filmer i samlingen som kanske inte är sådär overkligt värdelösa – men som bara inte är minnesvärda alls…. Dessa sållar jag nu, i skrivande stund, bort!

Följande adderas nu till ovanstående hög:

 -28 Weeks later
 -Aliens Vs. Predator
 -The Langoliers
 -Moonwalker
 -V for Vendetta

Och ja, det är fullkomligen patetiskt att jag inte kunde skrapa ihop fler! Nåväl, jag ska lägga ut alla ovanstående på Tradera inom kort…

2 thoughts on “Survival of the fittest…

  1. Det är svårt att rensa bland DVD, men jag har inte så många att det är nödvändigt, än. Men det är lika svårt att rensa bland böcker vilket jag gör emellanåt.

Leave a Reply

