5 saker:

  1. Det är inte riktigt semester förrän man sätter sig, butt-naked, i en ångande ved-bast och svettas som fan! Slappnade av som alldrig förr och somnade nästan ett par gånger, trots trevligt sällskap och en massa prat och skratt (ja, redan i bastun alltså). Så fort det blev några sekunders tystnad så sjönk ögonen ihop…🙂
    .
  2. Man skall icke skämmas för att man går och lägger sig tidigt. Det är nämligen på det sättet man undviker de där onödigt-sent-öppnade chipspåsarna och alla de där värdelösa huttarna man bara tar “för att alla andra tar”. (Givetvis gäller inte detta jämt, utan bara då och då! Ikväll, då det är midsommarafton, till exempel – så skall jag såklart ignorera detta!)
    .
  3. Var kanske inte OMGIVEN av mygg igår, men kunde tragiskt nog konstatera att det var tätare med mygg än någon annan sommar jag varit här… Så om ni känner något som doftar…nej, STINKER citronolja (eller vad fan det nu är i den) så är det bara jag som BADAT i myggmedel!
    .
  4. Fortsätter förvånas över att man kan sitta i en liten stuga mitt ute i “ingenstans” (en sanslös överdrift, men ni fattar vad jag menar), en kilometer från finska gränsen, och problemfritt surfa på sin laptop… Och nej, vi har inte IceNet “ett bredband som fungerar där ute”.
    .
  5. Nu är klockan tjugo över sju och det är mer än dags för mig att gå ut en sväng. Ska gå “lilla Pello-runt”, vilket blir hela 9½ kilometer. Men man har liksom inget kortare alternativ om man inte vill gå åt ett hål och sedan vända och gå tillbaka samma väg – och det är så ofantligt tråkigt!
    .

HA EN SKÖN MIDSOMMAR!

2 thoughts on “5 saker:

  1. Vilket sommarkoncept! Jag läer att du kommer att ha det så underbart skönt som jag önskar dig och som jag kan bli avundsjuk på, allt UTOM MYGGEN!
    TREVLIG MIDSOMMAR!

  2. Hoppas att ni fick en underbar midsommar (av senare blogginlägg med bilder ser det ut så:)) och att semestern fortsätter i samma anda.

    Kramis!
    /Sys

    Ps. Icenet (eller Net1 som dom numera heter) lovar nog liiiite mer än vad dom kan hålla……. Ds.

Leave a Reply

