Ett par saker till:

  1. När jag kom hit (till Neistenkangas) så fick jag ett kuvert av svägerskan Lena – som brukar sälja mina egentillverkade origamiörhängen uppe i Kiruna, där hon bor. Fantastiskt nog så var det hela 2.100 kronor i kuvertet!
    Jag blev mer eller mindre chockad – örhängestillverkandet känns ju fortfarande bara som ett roligt tidsfördriv…och att det kan generera sådana summor är nästan ofattbart! Hade dock med mig en hel bunt örhängen, för att fylla på hennes förråd. 🙂
    .
  2. Blev sent igårkväll överbjuden på en Traderaauktion. Hade satt mitt maxbud till det jag trodde var min smärtgräns – men efter att ha blivit överbjuden så tog jag mig en ordentlig funderare och kom fram till att jag VERKLIGEN vill ha denna grej…och höjde min smärtgräns med 125 kronor, med utrymme för en eventuell ytterligare höjning med lika mycket till.
    Auktionen går ut i övermorgon så vi får väl se om jag vinner. 🙂

 Hoppas att ni alla hade en skön midsommarafton. Här blev gårdagen ganska blöt (som i en massa dricka, inte regn – det föll inte en droppe!), men eftersom jag övergick till att bara dricka vatten frampå sentimmarna så mådde jag imorse bara sådär lagom taskigt – men det var inget som inte en ordentlig morgonpromenad kunde råda bot på! 🙂

 -Idag blir det en riktig slappardag.

2 thoughts on “Ett par saker till:

  1. Fantastiskt! Örhängeföräljningen alltså! Och helt rätt att du tog i och höjde traderabudet, det kunde du gott unna dig när du fått ett kuvert fullt med pengar.
    Det kom inte en droppe regn här i Stockholm heller, en perfekt midsommarafton.

  2. Hur gick auktionen? (nyfiken, nyfiken)

    Du är ju en stjärna på att göra smycken så bli inte förvånad om det inbringar lite i pengar 🙂
    Förresten: glöm inte tat ta med grejerna (pärlor & hängen) till brudhalsband/örhängen när du kommer till Stockholm (om du får med dig det med all annan packning???)

    Kramis!

Leave a Reply

