Drömtillvaro…

 Ibland drömmer man saker som hänger kvar och påverkar dagen efter.
 -Inatt drömde jag en sådan dröm…

 Jag kan skippa detaljerna – och bara dra det jag minns tydligast:
I drömmen var jag tillsammans och förlovad med Jenny – ett ex som gjorde slut med mig för en sisådär 10-12 år sedan (och nej, vi var aldrig förlovade). Det ringde i min mobiltelefon och en person (Camilla Ståhl, lillesyster till en gammal klasskompis) berättade att hon nu inte längre bara kunde se på utan MÅSTE få låta mig veta – att min fästmö träffade andra killar, och hade så gjort ganska länge och ganska ofta. Camilla berättade att hon nyss sett Jenny på vad-det-nu-var för tågperrong, med en kille.
 Så jag tog mig såklart dit, klev på samma tåg som dem, och konfronterade henne – varpå jag fick veta att hon varit otrogen mot mig med en hel hög olika killar….i över två års tid!

 Någonstans där vaknade jag, ledsen, nedtryckt i skorna (om jag haft några på mig) och allmänt irriterad. Tänkte att känslan skulle försvinna, men nej, tydligen inte – eftersom jag sitter här, en timme senare, drabbad av en ohälsosamt stor lust att gräla med allt och alla. 😦

 Drömmen lockar fram gamla tankar/känslor…
 -Förbannade subba, hade hon inte kunnat göra slut ÄNNU tidigare – och ge fan i att slösa bort MIN tid! Fotografier tagna under det sista året vi var tillsammans flashar förbi i huvudet – alla pussegulliga poseringar; vilket förljuget skit! Borde det inte vara LAG på att direkt säga till när man inte vill vara tillsammans längre? Borde det inte vara på något sätt straffbart att mer eller mindre tvinga en annan person att hänga kvar i en skör tråd, endast sammanhållen av falska förhoppningar och naiv dumhet?

 Usch – jag kan liksom känna hur det här, i kombination med det übermysiga (NOT!) vädret kommer förvandla denna dag till en riktig liten pärla!
Måste nog gå ut och gå (i rusket) ett par timmar för att rensa hjärnan. Justera om spellistan i MP3’n så att ösig metal prioriteras, å sen bara gå och gå och gå och gå tills såväl kropp som huvud känns tomt!

 -Ja, så får det nog bli!

5 thoughts on “Drömtillvaro…

  1. För att muntra upp lite kan jag berätta att jag för typ en vecka sedan drömde att jag åkte in till fölossning och lill-bebben kom ut – precis så liten, röd och pluttig kropp som alla nyfödda barn har…….med undantag av att han hade Fredriks huvud (i full size – med skäggstubb å allt). Det var verkligen en dröm som kändes sådär “verklig” att jag var tvungen att fundera och titta två gånger bredvid mig i sängen (och känna på magen) när jag vaknade.

    Vet att det inte har NÅGOT som helst med din tråkiga dröm att göra – men jag var faktiskt glad att det bara var en dröm (hur söt jag än tycker att in man är;)).

    Ibland är man glad att drömmar är just bara DRÖMMAR! 🙂

    Kramis på dig!

Leave a Reply

