I’m to old for this shit!

 -Neistenkangas, lördagkväll, 22.00.
Alla tjejorna (Marie, Mikaela och kvällens chaufför Inger) var mer eller mindre klara för avfärd mot Pajala, då jag – som tidigare sagt att jag inte orkar festa denna helg – plötsligt fick för mig att det nog skulle vara kul att följa med trots allt… Men inte ensam! Övertalade Fredrik (på ganska så kort tid bör nämnas) och swooosh så kutade vi runt och effektiviserade ett snabbt iordningställande av det yttre.
 Snabb tvätt i bastun, omklädning mm mm.

 22.30 satt vi alla i bilen, på väg mot fest å röj!

 Kvällen var kul, det skall sannerligen slås fast.
Kul och inte alls så blött som jag förväntade mig att det skulle bli (allt som allt drack jag nog bara fyra 25-centiliters cider och ett par burkar cola). Jag stod utomhus och lyssnade på coverbandet Los Hablos, hängde vid discodelen och kände de inre organen vibrera till den sanslösa volymen, pratade med en engelsktalande finne som prisade det svenska bandet In Flames, gick och pissade så många gånger att jag tappat räkningen samt köade i över 20 minuter för att få köpa en suovaskebab för 60 kronor.

 När så jag stod där och åt min suovas, klockan tio i tre på natten och faktiskt förhållandevis nykter, så tittade jag på alla dessa arma satar som ragglade runt utanför krogen med en suovas i ena handen och en mobil i den andra – görandes tappra försök att äta, skriva sms samt hålla balansen samtidigt. En kille försökte till och med ta en mobilbild på sin suovas, men det gick nog inget vidare då han knappt kunde stå rakt. En annan (som stod bakom mig i suovaskön) knuffade konstant till mig, men när jag irriterat vände mig om så insåg jag att det bara var för att han var för full för att ens stå still, så han vinglade/stapplade fram och tillbaka hela tiden.
 Jag förundras över hur folk ORKAR vara så förbannat packade! Hur ORKAR man stå där, och försöka sig på det egentligen ganska avancerade konststycket att äta – när man supit sig så långt tillbaka till barndomen att man till och med tappat förmågan att GÅ?!

 Nåväl, vi körde hem i den norrländska natten (kristallblå himmel och strålande sol) och var hemma vid 04.00. Jag borstade tänderna och kastade mig ganska omedelbums i säng! Vaknade vid 10.30, och har sedan dess hunnit trycka i mig en liter vatten, frunch (vårrulle och ris) samt en extra macka. Är fortfarande märkligt hungrig, men ska nog försöka behärska mig – sådana här “bottenlös dagar” blir oftast så förbannat ohälsosamma.

 Ska stänga av här nu, och gå ut i den stekande solen och de 25 plusgradena.

 -Kippis på er allihopa!

2 thoughts on “I’m to old for this shit!

  1. Låter gott med Suovas!🙂
    Du har möjligtvis ingen mobilbild på en sådan så att en nyfiken stockholmssyster får se hur en sådan ser ut?

    Haregott och festa lugnt!

    Kramis!

Leave a Reply

