Snart skoldags…

 Det är idag precis tre veckor innan skolstart, och som utlovat ramlade ett kuvert från Folkuniversitetet ner i brevlådan. I kuvertet fanns anmälningsvillkor (har redan fått sådana för länge sedan, så där stod inget nytt), ett blad med information inför första skoldagen (samlingsplats & tid samt lite annat), ett papper listandes de få saker man bör ha med sig första dagen (hänglås, foto, CSN-blankett mm), en terminsplan samt ett stycke klasslista!

 Den sistnämnda var såklart roligast…och den enda som faktiskt kunde avslöja ett par saker jag inte visste om och som jag undrat över – nämligen “hur stor är klassen?” och “kommer jag vara den enda killen i klassen?”.
Så jag kan nu vidarebefordra följande:

 1) Klassen består av totalt tolv elever.
 2) Jag är den enda killen i klassen.

Uppropet den 23:e augusti kommer med andra ord att låta nåt i stil med; “Heidi, Fanny, Emma, Teluvio, Camilla, Josefine, Malin, Alexandra, Lina, Isabell, Claudia…och Micke”. …..Och jag vet faktiskt inte om jag tycker att det är alltigenom positivt.

Nåja, det ska nog gå bra det här ska du se!
*peppar mig själv med darr på rösten*

4 thoughts on “Snart skoldags…

  1. hehehehe jag skulle kunna ösa syrliga kommentarer om att det bara är brudar där, men eftersom jag är vuxen kan jag sköta mig och önskar dig lycka till med tjejjerna😀

  2. Vi kan väl låtsas att tjejer överlag är seriösare och du därmed kommer slippa en massa stök och bråk och faktiskt lära dig något. Kom igen, vi låtsas!!

  3. Hmmm! Elva tjejer och så du… Kom bara ihåg: 1. att alltid hålla med – oavsett vem av dom som tycker vad. 2. skvallra bara om en i taget – och då i närvaro av endast EN av tjejerna – då är det ord mot ord som gäller om det skulle komma fram!
    LYCKA TILL
    Skämt åsido – det går nog bra ska du se.

  4. JAg skulle vilja säga såhär: du kommer att vara MKT bra för den där klassen. En hel grupp med BARA tjejer är ALDRIG bra (behöver jag säga mer än “hönshus” och “intriger”??).

    Desutom tror jag att det är positivt att “sticka ut” som den enda killen – inte bara för att du gör klassen liite mer jämställd utan oxå därför att jag tror kanske att, överlag, det inte är så många killar som jobbar i den branschen – således kommer det att vara intressant (för lärare, uppdragsgivare och andra som ska bedöma/följa klassens utveckling) att studera dina kunskaper och verk:)

    Hoppas att jag inte gjorde dig mer nervös nu…..😉

    Och du, glöm inte bort att det är Folkuniversitetet – vilket faktisk kan innebära att du inte alls är den äldsta eller åtminstone inte kommer att vara ensam om att dra upp medelåldern:)

    Vi ses om ett par veckor!

    KRAMIS!!

Leave a Reply

