Om jag skulle köpa en flaska öl…

…så skulle det nog bli denna:

PUNK IPA, ett pale ale på flaska, från Skotska BrewDog.
Jag har ingen aning om vad den smakar (antagligen skulle jag tycka att den smakar och luktar “öl” som alla andra öl, lager, ale och s-k-i-t jag provat men aldrig någonsin kommer lära mig tycka om), men om jag nu SKULLE köpa en flaska öl, så skulle det bli ovanstående.
 -Varför? Helt baserat på den superkaxiga texten på baksidan av etiketten!

Texten lyder:

This is not a lowest common denominator beer.

This is an agreesive beer.

We don’t care if you don’t like it.

We do not merely aspire to the proclaimed heady heights of conformity through neutrality and blandness.

It is quite doubtful that you have the taste or sophistication to appreciate the depth, character and quality of this premium craft brewed beer.

You probably don’t even care that this rebellious little beer contains no preservatives or additives and uses only the finest fresh natural ingredients.

Just go back to drinking your mass marketed, bland, cheaply made watered down lager, and close the door behind you.

2 thoughts on “Om jag skulle köpa en flaska öl…

  1. Cynikern i mig sparkar in: Det var nog en väldigt dyr advertisingbyrå som skrev denna text. Rebeller är alltid de mest lättmanipulerade.

  2. Den smakar “okej” – no more no less🙂
    Men man bör nog gilla öl generellt för att uppskatta den.

    Men jag medger att den är ganska kaxig!

Leave a Reply

