Stressed out…

 Idag – ikväll – är första gången på snart fem veckor som jag känner tvivel kring mitt val av utbildning. Att jag liksom undrar om det verkligen kommer vara värt de 75 tusen kronorna, de tio månaderna och de ytterligare många tusenlapparna i CSN-lån.

 -Det kommer säkert vara det, men idag är första gången jag faktiskt undrar.

 Det är stressigt.
Många gånger har jag tänkt att det nästan är FÖR stressigt. Men va fan, tänker jag i nästa sekund, det är en brant inlärningskurva! Hänger jag inte med så är det bara mitt eget fel!
 Men inte nu. Eller rättare sagt inte imorgon……

 Imorgon ska jag fundera fram, visualisera och planera en karaktär åt en av mina klasskamrater. Sedan ska jag skapa näsa/ögonbryn åt denna karaktär i sminkvax (ett material annars ofta använt för att skapa sårsminkningar). Skapandet av detta sker direkt i ansiktet, och nämnas bör att det är första gången jag arbetar med just vax – samt att materialet är svårarbetat! Efter att ha skapat näsa/ögonbryn skall de sminkas in i ansiktet (dölja skarvar/ge allt en naturlig look).
 -Och jag kommer ha maximalt 3 timmar på mig!!!

 Tre jävla stinkande timmar för att gå igenom två STORA moment, varav det ena jag i en genuin yrkessituation med största sannolikhet skulle haft dagar eller kanske till och med VECKOR på mig att planera, fundera över och testa – INNAN det är dags för modellerande och insminkning.
Jag tycker att det är orimligt, det känns som att min hjärna inte kan ta in allt i den takt jag tvingas jobba – och poängen med all denna tid jag betalar för är ju trots allt att jag ska LÄRA mig något. Jag har inte betalat för nån “prova-på” kurs, där jag ska få klämma och känna på så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.
 Jag vill ha mer tid på mig – och framför allt inte tvingas vara “kreativ” under total stress!

Allt detta kommer, för morgondagen i alla fall, innebära att jag kortar min egen kreativa process – den där jag på papper ska skapa karaktären vars drag jag senare ska verkliggöra i en riktigt ansikte –  för att överhuvudtaget ha något konkret att redovisa efter mina tre sugiga skittimmar!

“Vem är det här? Hur har du tänkt med den här karaktären?”
“Du, jag har ingen jävla aning – jag bara smetade dit en näsa, det var allt jag hann med!”

Kommer ta upp det här på morgonsamlingen, men ska försöka att inte bli långdragen – eftersom ju längre det drar ut på tiden, desto fulare näsa!

3 thoughts on “Stressed out…

  1. Åhhh, jag läste ju din blogg nu….efter att du varit här… 😦

    Vill ju veta – HUR GICK DET?
    Framförallt: Hur KÄNNS det nu? Känns det bättre?

    Det blev verkligen en jätte, jättefin bild på dig och lillen – så himla kul och fint att du lagt den längst upp i din blogg:) 🙂 *glad*

    Till sist: Vi är så glada över att du vill ta dig an det “förtroendeuppdrag” vi frågade dig om – du har varit självklar hela tiden och vi är så glada att du vill 🙂

    KJAAAAAM!!

Leave a Reply

