Insomnia…

 Gissar att jag säkert skulle ha kunnat ta mig till skolan idag.
Hade säkert till och med kommit tidigare än vanligt dit.

 Men ungefär nu – ca 2½ timme in i skoldagen – hade min hjärna antagligen lagt ner all verksamhet…

 -Ja, jag är hemma idag.
Inte för att jag har totalflunsan, feber eller rännskita, utan helt enkelt för att jag inte sovit särskilt mycket inatt. Somnade strax innan midnatt igår – men vaknade till vid 03.10, och kunde helt enkelt inte somna om…
 Vid 04.30 började det kännas lite jobbigt, och vid 05.15 insåg jag att om en timme skulle jag kliva upp. Vid 6-tiden kände jag mig helt bombad i hjärnan. Var trött som ett as, men det var helt omöjligt att somna! Så jag skickade ett sms till veckans lärare och meddelade att jag skulle vara hemma.

 Det är såklart viktigt att vara där (på lektionerna) så frekvent som möjligt, eftersom inlärningskurvan – som jag nämnt tidigare – är vansinnesbrant! En missad lektion innebär ett missat moment, som med största sannolikhet är tätt sammanknutet till nästa moment. Så när man kommer tillbaka, om så efter att ha missat så lite som bara en dag, så ligger man ett svårforcerat steg efter i utbildningen…
 Nåväl, av alla möjliga anledningar så känns det kluvet att missa dagens lektion.
Inte för att jag på något sätt vet vad vi ska göra idag (den frågan ställde jag i sms’et till vår lärare klockan 06 imorse – men fick inget svar… Schyssta Klubben lixom), utan mest för att jag inte gillar håruppgifterna!

[djup jävla suck]

 Gissar att jag lär sova som en stock inatt, och kommer mao vara på lektionen imorgon – görandes desperata försök att ta igen vad jag än missar i och med att jag är hemma idag…
 -Ska nog försöka ligga ner och vila (läs: “sova”) lite under dagen också.

Leave a Reply

