Maskörskolan, vecka 8

 Det har varit en skakig vecka, då jag varit sjuk halva skoltiden.

 Det blir därför extremt skralt med bilder – men jag kompenserar för det genom att ladda upp ett filmklipp som visar Trässning, något vi lärde oss i tisdags.

Nåväl, på måndagen försökte jag kombinera en svinryggsuppsättning med lite annat. Jag hade ingenting planerat i förväg (annat än själva svinryggen alltså) så hela främre delen av håret gick på ren intuition.

 Jag satte i spolar, använde locktång, gjorde tupering, flätade…you name it! Jag försökte verkligen göra mitt bästa för att det inte skulle se ut som skit. Vet inte om jag lyckades – men bortsett från att det ser frissigt ut som bara f*n så tycker jag trots allt att det ser åtminstone liiite imponerande ut!

 På tisdagen mådde jag riktigt pissigt när jag vaknade, men tog mig till skolan i alla fall – i tron att jag nog bara var lite morgontrött…det skulle dock visa sig att jag höll på att bli sjuk. Men innan jag gav upp och åkte hem (vilket jag gjorde vid lunch) hann jag lära mig trässa.
Att trässa är, lite förenklat, att fästa hårstrån på trådar och på så sätt – efter MYCKET arbete – tillverka “remsor” av löshår. Man kan göra detta med såväl äkta hår som syntethår. Vi fick använda syntethår.
 -Det var inledningsvis lite trassligt, men det gick rackarns fort att få pejl på läget.

Mamma hjälpte mig få hem min träss-ställning på onsdagen,
så jag kunde jobba vidare med mitt löshår i hemmets lugna…
…och då passade jag på att fixa lite RÖRLIGA bilder också!
Ja, jag vet. Ooooo, eller hur!

🙂

Återkommer med mer när…ja, ni vet!

3 thoughts on “Maskörskolan, vecka 8

  1. Som vanligt är jag IMPONERAD över allt ni lär er och hur duktig du är (svinryggsuppsättningen tycker jag verkligen var snygg – egendesignad å allt:))

    Kramis!

Leave a Reply

