Lyxfällan – bimbo!

 Har varit en stadig följare av TV3’s prisvinnande program Lyxfällan ända sedan det startade – och har konstant tyckt att det varit bra, mer eller mindre nyttigt och praktiskt taget alltid sevärt.

 Men igår var det fucking overload!!!
Det kan ju inte bara vara jag som såg den urblåsta, översminkade Paris Hilton-wannabeen?

 Jag har pratat med min beskärda del av hjärnlösa puckobrudar i mitt liv, men jag har aldrig sett ett sånt totalt våp som tjejen som var med i gårdagens program…

 -Jag har sökt jobb, men hittar ingen som betalar tillräckligt bra.
 -Jag vill jobba som yachtförsäljare, och det kan man inte göra i Sverige.
 -Jag ska flytta till Los Angeles och bli skådespelare.
 -Jag kan inte ha ett vanligt jobb, det är liksom inte jag.
 -Jag har inte fyllt i A-kassakorten, för jag vet inte hur man gör – det är så mycket siffror å sånt.
 -Jag har hört att Britney Spears har jobbat på McDonalds (om att hon fick ett vanligt Svensson-jobb).
 -Jag bytte jobb, det andra var inte glammigt nog (om att göra sig av med Svensson-jobbet).

 Ibland kunde jag inte låta bli att bara stirra på tv’n, nästan fascinerad över att en person kan vara så förbannat dum i huvudet. Och (de nya) programledarna hanterar henne irriterande nog med silkesvantar. Visst det var nåt hårt ord här och nån irriterad min där – men det var livsstilscoacher, lite klädesförsäljning och jobbsökning… Men ingenstans fick man någon som helst känsla av hon ens fattade vad det var frågan om…

 Att det sedan blivit nån jävla grej av att alla deltagarna ska få någon present känns så jävla dumt. Bimbopuckot hade inte ansträngt sig det allra minsta, och troligtvis inte ens fattat vad det hela gick ut på – men fick ett par svindyra kängor samt en guidad fyradagarstur i jämtlandsfjällen som avslutas med trerätters och spa… För vad?!
Vakna nu förfan TV3, det är inte kul att se en person utan några som helst skrupler (eller hjärnceller) premieras. Kolla in den första säsongen (den ni vann pris för) en gång till och ta lärdom. Det krävs motprestation! Insikt! Förståelse! Det krävs hårda nypor istället för silkesvantar! En näve i ansiktet istället för en klapp på ryggen!
Enkel tumregel: När ett pengabrännande våp utan inkomst efter Lyxfälle-behandling inte har så mycket mer att komma med än:

Asså, nu. När jag är hungrig. Då går jag på ICA, åsså ser jag typ en kyckling. Åsså tänker jag att här, här kan jag liksom få sallad som räcker i flera dagar! Asså, jag har börjat tänka helt annorlunda…
(JA, hon pratade verkligen så)

 …så är erat jobb INTE ÖVER!!!

 Det känns som ett hån mot alla gånger då man kollat sitt konto och insett att man trots heltidsjobbets inkomster kanske måste köpa mjöl och baka bröd istället för att köpa – för att spara pengar. En spark i arslet mot alla gånger man sagt “nej, jag kan inte följa med ut på krogen, jag har inga pengar”.
Bimbon hade ingen inkomst alls, men köper kläder för 6-7000 i månaden och lever på Stureplan fyra dagar i veckan.

Det är såhär det går när folk utan möjlighet att skilja på fantasi och verklighet tittar på program i stil med Svenska Hollywoodfruar (All lyx man kan tänka sig, och allt man behöver göra är att suga gubbkuk en gång om dagen!)
 Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men jag tror i alla fall att jag skulle ha svårt att vara tyst om jag såg henne på stan. Det skulle vara svårt att INTE gå fram och fråga hur mycket hon kostar? Förbannade, råpuckade, urblåsta, överspacklade jävla äckelbimbo!!!

-One Blow Up Doll Bimbo³ comin’ up!

4 thoughts on “Lyxfällan – bimbo!

  1. Och du – kolla nån gång in såpan Bartenderskolan. Samma “inte-så-smarta-tjej”, fast nu med mörkt hår – är med i det programmet. Där säger hon sig lida av dyskalkyli. Jag blev lite fundersam – är det så att Lyxfällan är ett “riggat” program ibland eller är hon en sån som lyckas komma med i såpa efter såpa?!

Leave a Reply

